Olaa!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Olaa!! - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Olaa!!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

27 Juli 2008 | Ecuador, Otavalo

Hoe is het daar? Hier alles prima! Gisterochtend (26/7) aangekomen in Quito, na een prima vlucht. We hadden wel 2 stops in Bonaire en Gayaquil (West-Ecuador) maar om 8 uur lokale tijd was het dan zover; we kwamen aan in Quito.
Het was wel even wennen. Quito ligt op zo´n 2850 meter en dat was te merken!
We reden meteen door naar Otavalo, waar we op dit moment nog steeds zijn. Dit omdat Otavalo 400 meter lager ligt en dat is beter om te acclimatiseren.

We hebben een klein groepje, 12 personen inclusier ons vier. Daarbij reist een gids met ons mee; Armando. Hij heeft 12 jaar in Nederland gewoond en kan dus behoorlijk goed Nederlands spreken. Gister zijn we naar een markt geweest en daarna lekker gaan eten. De groep was gister tegen het einde van de middag behoorlijk stil; de jetlag begon in te werken!

Gister op een normale tijd naar bed gegaan, en prima geslapen ondanks dat Leo en ik een paar keer wakker zijn geworden vanwege het tijdsverschil. Vandaag hebben we een meer in een actieve vulkaan bezocht; er komt geen lava meer uit maar ´gasbelletjes´. Eerst zijn we naar de rand gelopen en zijn we er een stukje (stukje, ja, het was namelijk gigantisch groot!) omheengelopen. Erg mooi en indrukwekkend. Daarna hebben we met een bootje op het meer gevaren.

Na de boottocht zijn we gaan lunchen. Het eten is hier erg goed. De lunch en diner bestaan voornamelijk uit veeuulll vlees. Daarbij krijg je aardappels/frietjes of mais en een beetje groenten.

Na de lunch hebben we een leermarkt bezocht, maar dit viel erg tegen. Daarna zijn we naar een familie in de middle of nowhere gegaan, zij maken muziekinstrumenten en verkopen ze. Dit is boven verwachting leuk. De vader laat zien hoe je een panfluit maakt (dit instrument komt me na 36 uur in dit land al behoorlijk mijn neus uit) en laat daarna diverse Zuid-Amerikaanse instrumenten zien en horen. Daarna doet de familie nog een optreden.
Hierna hebben we een waterval bezocht. Wel leuk maar niet erg bijzonder.

Verder is het hier koooouuuddd!!!!
Boy, ik ben nog nooit zo ingepakt op zomervakantie geweest! Zowel gister als vandaag had ik een lange broek aan met 2 (!) truien! Vandaag in de boot en bij de waterval had ik zelfs nog een winterjas aan! En dan te bedenken dat we nog naar 5000 meter gaan en het dus dubbel zo koud is!

Maar goed, het is hier ontzettend leuk en de mensen zijn heel mooi en relaxt. Ze kijken eerst de kat uit de boom maar zijn daarna ontzettend vriendelijk.

Morgen gaan we naar Quito en daar blijven we 2 dagen. Daarna gaan we de Amazone in. Ik weet niet of ik jullie in Quito op de hoogte kan houden -wat een leuk woordgrapje- maar ik ga mijn best doen!

Iedereen bedankt voor de leuke reacties de vorige keer!

Isolde, sash/Ecuador staat op de iPod ;) Geniet van je vakantie! x

Wen, zoek je nog een kerel met lang haar? Hier is er geen zonder :) Knippen we er later wel een modelletje Chris Z in ;)

Lieke, thanks!

Juut, alles goed daar? Sam oke? xx

Fleur, doe je voorzichtig met alles? Remember: ik jouw Dunya, jij mijn Desie :) (L)

Lotty, hoe is het daar? Sim oke?

Opa en oma, gaat alles goed daar? xx

Nicolas, ik waarschuw je ;)

Tot snel!


Liefs, Floor

  • 24 Juli 2008 - 22:25

    Stefan:

    Heel veel plezier Floor, en succes met de vlucht en de klimaatwisselingen!

    xxx Stefan

  • 25 Juli 2008 - 06:57

    Hans:

    Toch een goede vlucht, ennuh... misschien slim om ook een camouflagepak mee te nemen, handig tegen de Farc!
    Liefs,
    Hans

  • 25 Juli 2008 - 07:09

    Wilma:

    Heej meid! Bij de Bever verkopen ze parachutes... misschien een idee..
    Geintje, komt allemaal goed, weet ik zeker!
    Heeeeeeel veel plezier meis!

    Liefs, Wilma

  • 25 Juli 2008 - 10:28

    Lotty:

    Héél erg veel plezier Flo! Pas goed op jezelf en geef de walvissen een knuffel van me ;)

    xxx

  • 25 Juli 2008 - 11:45

    Johan En Wendy:

    Ga er van genieten jongens!!!! Enjoy life!!

    En neem op de terugweg een gebakken cavia mee.

    Greetzzz Jo, Wen en San

  • 25 Juli 2008 - 12:51

    Lieke:

    Floor heel veel plezier en een super goede reis gewenst!! Maak er een mooie tijd van, maar dat komt vast goed. Hou ons op de hoogte ;-)

    Kus Lieke

  • 25 Juli 2008 - 17:43

    Fleur:

    lieveling!!

    heeeeeeeel veeeeeeeel plezier!!!!

    kusjee

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Otavalo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 59335

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: