Quito - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Quito - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Quito

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

29 Juli 2008 | Ecuador, Otavalo

Hee,

Even een snelle update, zodalijk avondprogramma!

Maandag 28 juli

Kim, gefeliciteerd!

We zijn naar het nulpunt van de aarde gegaan, 0 graden breedtegraad, 0´ en 0´´. Op de evenaar dus. Toen we aankwamen zagen we alleen en buis staan, erg interessant... Maar ach, het was al geestig daar te zijn. Gelukkig kwam er na een paar minuten iemand vertellen over de evenaar. En dat is meer dan je denkt. Dat je bijvoorbeeld op dat punt alle sterren kunt zien. En dat de Inca´s daar vroeger al naartoe trokken omdat daar vrijwel geen schaduw was, wat betekende dat ze dus het dichtst bij de zon zaten, wat betekende dat ze het dichtst bij hun god waren.

Verder zijn we naar een koekjesfabriek geweest, altijd goed. Daarna naar een hacienda (landgoed/boerderij) uit 1600. Ook heel mooi. Daar hoorde we dat er op dit moment een vulkaan aan het uitbarsten is. Op dit moment komt er alleen as uit, maar hij wordt goed in de gaten gehouden!
We zijn naar een inca-ruine geweest en daar hebben we ...

Vandaag, 29 juli

de opgravingen van gezien in het Nationaal museum in Quito. Daarna zijn we naar de maagd van Quito geweest, een inmens beeld van Maria op een heuvel. Denk aan het Jezus-beeld in Rio en je hebt een vergelijking. Erg indrukwekkend. Het uitzicht was ook waanzinnig.
Leo heeft vandaag haar schoenen laten poetsen door een manneke van 8 en is enorm afgezet. We zijn naar een kerk geweest die van binnen helemaal met bladgoud is bekleed. Erg kitch. Daarna hebben we nog het presidentieel paleis bezocht en nog 2 kerken.
Aan het einde van de middag zijn we naar een kabelbaan (eitjes) gegaan die ons naar 4100 meter bracht. We merkte dat ons lichaam al aan de hoogte begint te wennen. We zijn niet meer zo wiebelig, maar je hartslag gaat wel als een dolle als je op die hoogte een trap op loopt.
Het uitzicht was alles waard. Je kon heel Quito zien liggen en de omliggende bergen waren prachtig.

Verder is het nog steeds heel leuk, lekker eten, leuke groep, wat wil je nog meer. Hmmm een lekker temperatuurtje misschien...
Daar wordt morgen aan gewerkt, dan gaan we naar de Amazone en onze gids heeft me beloofd dat het daar een stuk warmer is. :)

Iedereen bedankt weer voor de leuke reacties!

Diegene die starten in Nokere, succes!

Lotty, ik mocht idd in het vliegtuig blijven zitten ;)

Iso, ben benieuwd naar je mail! Alles oke met jou en Urban? xx

Fleur! Wat fijn dat je toch op vakantie kunt! Veel plezier love you

Lies, ik hoop dat ik binnenkort foto´s erop kan zetten, maar ze hebben tot nu toe alleen computer waar enkel een floppy in kan... Niet alleen de ruines komen uit de tijd van de inca´s, haha!

Liefs, Floor

• 30 Juli 2008 - 20:02

Fleur:

take care honey!! en heeeel veeeel plezier nog :D

• 30 Juli 2008 - 20:14

Mark:

Hey Floor,

Lees je reisweblog hoor! ;) Klinkt allemaal erg mooi. Ben erg benieuwd naar de verhalen als ik je weer in Tilburg op school zie! Sorry dat ik niet meer langs kon komen bij je...

Ik mis je, kus van Mark!

• 30 Juli 2008 - 22:36

Lotty:

Haaai Floooor !!!
    Klinkt heel goed :D :D :D !
    Kan niet wachten op foto's!
    Morgen mag ein-de-lijk je winterjas uit ;)

xxxx