Ní Hao, this is Beijing!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Ní Hao, this is Beijing!! - Reisverslag uit Breda, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Ní Hao, this is Beijing!!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

20 Juli 2005 | Nederland, Breda

Hallo allemaal!! Hier Floor vanuit Beijing. Het is hier echt helemaal super! We zijn maandagochtend half 12 Chinese tijd (half 6 Nederlandse tijd) aangekomen na een heeeeerlijk ontbijt in het vliegtuig: Noodles. Op zich best lekker maar niet om half 4 's ochtends!! We hadden erg slecht geslapen in het vliegtuig.
Nadat we waren geland hebben we kennis gemaakt met Jenny, onze chinese reisleidster. Ze heet eigenlijk anders maar dat is echt onuitspreekbaar. Ze lijkt op Ushi van Wendy van Dijk, echt geweldig, ze maakt echt vage grapjes, waar ze zelf het hardst om moet lachen. Jenny is inmiddels beroemd om haar uitspraak: I am stupid, but I try to be smart. Tsjah...

We hebben een prima hotel vlak bij de Verboden Stad. Toen we waren geland zijn we daarheen gegaan en daarna zijn we gaan lunchen met zn allen. Het is hier erg goedkoop, een luxe maaltijd kost per persoon zo'n €4,00
Vier flesjes water kosten 1 euro.

Gister zijn we naar DE MUUR geweest. Helaas was het erg mistig maar wel indrukwekkend. Het was zwaar om hem te beklimmen! Dat had ik niet verwacht. De treden waren erg onregelmatig, varieerden van hoogtes van 5 cm tot kniehoogte, afwisselend van elkaar. OOk was het erg steil. Daarna zijn we naar het zomerpaleis geweest, wel leuk maar niet bijzonder. Wat wel bijzonder is, is dat veel Chinezen met mij op de foto willen!! Ik voel me net Maxima, ze staren me heel lang aan en volgen alles wat ik doe. En ze willen dus vaak met mij op de foto, niet alleen jonge kinderen maar ook jongeren en volwassenen.
vandaag 6 uur 's ochtends zijn we naar het park van de Tempel van de Hemel geweest, erg leuk om te zien want 's ochtends vroeg is het daar erg druk. Mensen zignen met elkaar, doen Tai Chi, sporten, vooral de ouderen. Wel 1000 mensen zijn daar druk bezig! Daarna zijn we naar de Verboden Stad gegaan, erg heet (44 graden!!!) maar heel mooi. Daarna zijn we lekker gaan eten. Het eten is hier echt heerlijk. Vanavond gaan we naar de Peking Opera, morgen gaan we Pekingeend eten!! Maar dat komt nog.
Ik heb nog veel meer meegemaakt maar dat horen jullie wel als ik in Nederland ben want internetten is hier erg duur. Foto's volgen! Groetjes, Floor

  • 20 Juli 2005 - 13:32

    Hetty:

    Hee Floor, wat leuk dat we zo in je reisdagboek kunnen meelezen en wet heerlijk dat het zo leuk is. Je eindigt wel lekker hollands hoor, dus ik houd het ook maar kort ha ha. Groetjes en nog veel plezier.

  • 20 Juli 2005 - 16:48

    Annemarie.:

    Hoi Floor! Fijn dat jullie al van alles hebben gezien! Vast heel indrukwekkend! Zo krijgen wij ook een heel leuk beeld van jullie vakantie!
    Geniet lekker van de Pekingeend, en de opera zal ook heel speciaal zijn. Veel plezier samen! Groetjes en veel liefs voor jullie allemaal! Oh, ja, ik heb het nieuwe boek al van dat artikel, dus dat kun je een keer lenen hoor. xxxx

  • 20 Juli 2005 - 20:48

    Mylaine:

    Woooowww Floor! Klinkt vet leuk allemaal. Leuk dat je gelijk al zoooooo populair bent onder de chinezen ;)! PAs je wel op voor de schaatsende chinezen!Hahah
    Liefs mylaine

  • 21 Juli 2005 - 12:03

    Wilma:

    Heej floor! Klinkt allemaal errug gaaf wat je daar ziet zeg!!! Pas je wel op dat je niet valt voor de charmes van zo'n chineesje, want dan zien we je misschien niet meer terug in ons kouwe landje ;-)
    Heeeeeeeel veel plezier nog (jullie allemaal) en ik ben benieuwd naar het volgende bericht!
    xxxxx

  • 21 Juli 2005 - 16:15

    LIZE:

    Hey Flo!! Klinkt goed!! hier ook alles ok, zit nu in kathmandu, erg leuk! mijn mob werkt hier alleen niet :( veel plezier nog en gr. aan de rest! xxxxxxxxxx LIZE

  • 21 Juli 2005 - 21:01

    Lieke:

    Ha floortje! fijn dat je het zo leuk hebt daar! heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de foto's! X lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Breda

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 60716

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: