Pingyao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Pingyao - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Pingyao

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

22 Juli 2005 | Nederland, Amsterdam

Hoi Allemaal!

Hetty, het internet is hier goedkoop dus ik kan lang internetten haha!! Gister zijn we vertrokken uit Beijing. We hebben gister Pekingeend gegeten, en een bezoek gebracht aan de Hutongs, dat zijn de traditionele huizen. Verder zijn we met zn vieren nog naar de achterbuurt (sloppewijken) van Beijing geweest. De wijk waar wij in waren geweest lag vlak achter een straat met dure winkels en waar 'sjieke' mensen wonen. Het is daar echt ongelooflijk slecht en het stinkt er enorm. Later zijn we naar het station gegaan en hebben we de nachttrein naar Pingyao genomen, daar zijn we nu. In de nachttrein hebben we de Chinezen de polonaise geleerd, erg grappig! Pingyao heeft 40.000 inwoners en is dag en nacht verschil met Beijing. Het is hier nog echt ouderwets met rommelige houten huisjes. De film Rais the Red Letter is hier opgenomen. Ik ben pas net aangekomen dus ik weet nog niet echt veel van het stadje. Verder gaat alles hier goed en is iedereen nog helemaal gezond. Is in Nederland alles goed? Wij hoorde vanochtend (het is hier half 9) dat er gister aanslagen in Londen waren, was even schrikken. Oja ik probeer snel een foto op de site te zetten maar in Beijing kon het niet omdat het erg moeilijk was ivm de Chinese computer. We kunnen nu in onze hotelkamers dus ik zal het later proberen. Nou ik probeer snel weer een berichtje te typen en groetjes aan iedereen in Nederland!

Heel veel liefs Floor

• 22 Juli 2005 - 07:27

Hetty:

Goeiemorgen Floor en familie, fijn dat jullie allemaal nog gezond zijn en het naar jullie zin hebben. Jullie zijn lekker cultureel bezig, de chinezen de polonaise leren en dat in de trein. Zouden ze nou denken dat dit in Nederland gewoon is, ha ha. Misschien moeten we het eens invoeren.
    Als jullie die steden bezoeken etc. is er dan ook gelegenheid voor shoppen of is dat niet interessant, is alles maatje extra small??? (heb net het boek shopahollic uit, dus ben helemaal in de stemming)
    Hoe is het verder met al dat chinees, staat alles ook met onze letters aangegeven, zoals trekken en duwen op een deur, nooduitgang, straat- en stedennamen, en de cijfers?? Of heeft je vader nu een goed excuus om steeds op het damestoilet te verdwalen etc.? Stoten jullie overal jullie hoofd, of heb ik nu wel een heel verkeerd beeld, ha ha. Spreken ze daar bijna allemaal ook engels (ook in die kleinere steden), of hebben jullie al spierpijn van alle gebarentalen? En wat voor soort muziek hebben ze en wat eet je voor ontbijt?? Of is alles aangepast aan de toeristen?? Ben ook benieuwd wat voor indruk zo een sloppewijk op je achterlaat. Hier in Belgie is een ander toetsenbord dan in Nederland azerty en qwerty, en dat is al een hele overgang, ben benieuwd hoe dat zit met die chinese computer.
    Groetjes aan allemaal en nog heel veel plezier.

• 22 Juli 2005 - 16:08

Roos:

Hoi Floor, leuk hoor om je zo te volgen :)
    ik heb net een e-mail gezonden naar floorvangelderen@hotmail met een heel verhaal over hoe lief je paardje is !!!
    Veel liefs van Roos en heel veel plezier nog in China, ik hou je op de hoogte over Sam, doei