Hallo allemaal! - Reisverslag uit Pingyao, China van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Hallo allemaal! - Reisverslag uit Pingyao, China van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Hallo allemaal!

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

23 Juli 2005 | China, Pingyao

Het gaat nog steeds goed hier. Vandaag hadden we wel wat buikkrampen maar na een paar een paar pillen gaat het wel weer helemaal goed.

Het Chinees is nog steeds onleesbaar, echt drama, dus ook met de menukaart en bestellen in het restaurant. Vanmiddag hadden we echt even geen zin meer in het Chineze eten, dus hebben we heeeeerlijk een hamburger op bij een engels restaurant hier in de buurt. Hier spreken sommige mensen best goed engels, maar het grootste deel kan echt niets zeggen. Als we vragen waar het toilet is, zeggen ze gewoon dat ze het niet hebben!
Het eten is altijd hetzelfde, op vanmiddag na dan. 's Ochtends Chinees, (met knoflook en extra scherp!), s middags chinees en guess what... S avonds ook chinees! Vandaag hebben we een of ander huis van een rijke familie bezocht die leefden in 1700, was dus niets aan want we begrepen er niets van. Daarna zijn we naar een boedistische tempel gegaan en dat was wel heeeel mooi, boedda's die in 900 zijn gebouwd zijn daar nog helemaal heel en die chinezen zijn wel een beetje naief want er staat alleen een houten hekje voor...Niets camera's of wachters, gewoon een hekje..
Verder is het hier wel een stukje koeler dan in Beijing, ik weet het niet zeker maar ik denk ongeveer 28 graden. Gistermiddag hebben Leo en ik echt in coma gelegen want we waren echt heel erg moe. Nu wel weer oke.
Over een half uurtje gaan we weer naar een andere stad, Xi'an. Die is geloof ik best groot. Ik denk dat ik daar wel kan internetten dus ik laat dan nog wel wat horen.

Groetjes van ons allemaal, xxx Floor

  • 25 Juli 2005 - 19:34

    Leo En Els:

    Hallo fam van gelderen,
    Bericht van Els : leuk om jullie reis zo te volgen, wat een belevenis. raar idee dat floor en lize met elkaar contact hebben zo ver weg. Na een heerlijke vakantie in italie met de fam. de groot gaan leo en ik 26/7 naar berlijn voor een stedentrip. we hebben er erg veel zin in. zijn 29/7 weer terug. nog heel veel plezier, dikke kus els.
    Bericht van Leo : Wat heb ik hier nog aan toe te voegen ? niets, behalve wat is er mis met chinees?? Goede reis verder, Leo.

  • 27 Juli 2005 - 15:18

    Annemarie En Fam.:

    Hallo luitjes!
    Ja, het is even iets heel anders dan hier hè? Maar geweldig om zoveel mooie dingen te zien. En wat kan een hamburger lekker zijn! Lieke zit momenteel met Ferry en zijn fam. in Frankrijk voor een week. Zat. komen ze weer terug. Raymond en ik zijn 3 dagen naar de Veluwe geweest; was heel leuk! Sam zal ook vast van zijn "vakantie" genieten, maar ik denk dat hij blij is dat je er weer bent Floor! Veel plezier nog!
    Groetjes en veel liefs, Annemarie.

  • 27 Juli 2005 - 15:34

    Iso:

    Hai Flo&co
    Super dat je regelmatig in de gelegenheid bent wat op je site te zetten! Fijn dat het goed met jullie gaat. Je ziet zóveel, je hebt straks vast het gevoel dat je máánden weg bent geweest! Hm ,wat zal je je inmiddels verheugen op n Wilgenbroek-gekookte-maaltijd! dikke zoen aan je familie, toedeloe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Pingyao

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 60699

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: