Verhuisd naar Zuid-China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Verhuisd naar Zuid-China - Reisverslag uit Yangshuo, China van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Verhuisd naar Zuid-China

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

28 Juli 2005 | China, Yangshuo

Helaas heb ik in Xi'an geen tijd gehad om een verslag te tikken. Ik zit inmiddels in Yangshuo, het is hier werkelijk heel bijzonder. Yangshuo staat bekend om het Karstgebergte, dat betekent dat het landschap heel vlak is, met verticale rotspunten. Het is heel moeilijk uit te leggen, maar het is heel betoverend.

Vanuit Pingyao (het verslag voor deze) zijn we met de trein naar Xi'an gereist, bekend van het Terracotta leger. Heel mooi en bijzonder dat zo'n heel leger voor een keizer is gebouwd, wel 220 voor Chr.
Het fijnste van Xi'an was dat ze er een McDonalds hadden!! Heerlijk om eens niet Chinees te eten! Ies, ik verlang idd naar een Wilgenbroek-maaltijd!!
In Xi'An ben ik 's nachts erg ziek geweest, gelukkig was het de volgende dag wel over. Ik ben niet de enige, iedereen is hier ziek geweest of voelt zich niet helemaal goed.
Verder hebben we in Xi'An wat geshopt (alle nieuwe cd's 1,80 euro!) en thee gedronken in de thee winkel.
Vanuit Xi'an hebben we 28 uur in de trein gezeten onderweg naar Yangshuo. Gister (woensdag) hebben we gezien hoe de bevolking vissen vangt, met behulp van aalscholvers. De vogels krijgen een touwtje om hun nek, waardoor ze wel vissen kunnen vangen maar niet door kunnen slikken. als de vogel een aantal vissen heeft gevangen haalt de visser hem naar de kant en laat hem de vissen 'uitspugen'. We gingen 's avonds laat en het was echt heel super mooi.
Gister is Hanneke, iemand van de groep heel ziek geworden. De gids is met haar naar het ziekenhuis gegaan en ze heeft een paar infusen gehad. Ze was uitgedroogd. Nu gaat het alweer veel beter.
Vandaag zijn we gaan fietsen en hebben we gevaren. Erg leuk. Hoe is het in Nederland? Ik hoorde dat het erg slecht weer is. Nou, hier dus niet!! Het is hier dagelijks zo'n 40 graden! Ik drink hier 15 flesjes water per dag, en dat is eigenlijk nog veel te weinig. We blijven hier nog tot morgenavond en gaan daarna door met de trein naar Canton. Ga nu weer wat fietsen en zwemmen in de Li.
Groetjes, Floor

  • 28 Juli 2005 - 10:02

    Oma:

    Wat hebben jullie een geweldige reis.Floor ik geniet van je verslag.Ik beb een injectie in mijn voet gehad,het gaat beter.Veel plezier deze laatste dagen en een goede terugreis.De groeten van Oma,en ook van Oma en Opa.

  • 28 Juli 2005 - 10:05

    Rosan:

    He floortje!
    Echt fijn dat het zo leuk is in china :) En het is hier inderdaad niet echt zomer weer. vooral regen regen regen... Maar naar het schijnt wordt het vanmiddag 30 graden!! ben benieuwd. nog veel plezier daar! x Rosan

  • 28 Juli 2005 - 10:14

    Wilma:

    Heej floor! Erg he, alleen maar chinees eten?! Ik weet er alles van, haha! Hopelijk wordt je de rest van de reis niet meer ziek!!!
    xxx Wilma

  • 28 Juli 2005 - 16:56

    Iso:

    moppies aan de andere kant van de wereld; iedere dag n cola (liefst light) drinken.. helpt, écht. liefs

  • 28 Juli 2005 - 18:12

    Inge:

    Woeehh leuk dat je het daar naar je zin hebt! Hier is het weer niet leuk.. Dus daarvoor hoef je niet terug te komen.. Maar toch hoop ik dat je snel weer terug bent =) Dan gaan we gezellig alles bijkletsen, want ik mis je! Nou.. de groetjes daar en nog heel veel plezier!
    Dikke Kus!

  • 30 Juli 2005 - 17:09

    Lieke:

    Hee meisje! je hebt het wel naar je zin zo te lezen! gelukkig :) nou geniet er lekker van en als je terug bent spreken we snel weer wat af! Dikke kus, Lieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Yangshuo

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 60694

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: