Nieuw avontuur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Nieuw avontuur - Reisverslag uit Breda, Nederland van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Nieuw avontuur

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

27 Juli 2007 | Nederland, Breda

Morgen, 28 juli, vliegen we met z'n vieren naar Bankok, Thailand. We zullen daar een rondreis maken. Ik zal proberen jullie via deze site op de hoogte te houden, maar ik weet niet of dit gaat lukken in verband met het drukke schema!

Hieronder een overzicht van wat we gaan doen. Mocht je geen mailtjes meer van mij willen ontvangen, stuur dan even een mailtje naar floorvangelderen@hotmail.com, dan haal ik je uit de mailinglist.

Groetjes, Floor

Deze reis door Thailand combineert een tropisch groen landschap met gouden boeddhistische monumenten. Je bezoekt diverse kleurrijke bergstammen in het noorden en je kunt ontspannen op een tropisch eiland in de azuurblauwe zee. Je hebt de mogelijkheid mee te gaan op een avontuurlijke trekking door de weelderige natuur en om de miljoenenstad Bangkok te verkennen. Andere bestanddelen: heerlijk eten, diverse watersporten, imposante tempels, een natuurpark met schitterende flora en fauna en een bruisend uitgaansleven. Kortom een reis naar het 'Land van de Glimlach' met veel afwisseling en vrijheid.

Je vliegt naar de metropool Bangkok, waar je de volgende dag aankomt. De volgende twee dagen kun je van alles doen: bekijk het Grand Palace of een van de vele fonkelende tempels, dompel je onder in de drukte van Chinatown en duik in het bloeiende nachtleven van de hoofdstad. Of wat dacht je van een unieke fietstocht langs groene klongs en stille weggetjes. Dit is dé manier om het echte Bangkok te beleven.

Op dag 4 reis je via een kleurrijke drijvende markt naar Kanchanaburi aan de rivier Kwai, bekend van de beroemde brug en het indrukwekkende oorlogsmuseum. Je slaapt een nacht op een 'floatel', een sfeervol drijvend hotel. De volgende dag is vrij te besteden. Je kunt een excursie maken naar de watervallen van Erawan, raften, een jungle- of olifanttocht maken of meevaren op een van de vele karaoke-boten. Dag 6 rijd je via Ayutthaya, de oude hoofdstad van het koninkrijk Siam waar je je kunt vergapen aan eeuwenoude stoepa's en boeddhabeelden, naar het Khao Yai Nationaal Park. De volgende dag kun je een bezoek aan dit park brengen, waar je heerlijk kunt wandelen of zwemmen onder een waterval. Met wat geluk zie je herten, apen, olifanten of zelfs één van de zestig tijgers die hier leven.

's Middags stap je in Ayutthaya aan boord van de comfortabele nachttrein richting Chiang Mai. De komende dagen heb je vrij te besteden in deze knusse tempelrijke stad. Het is een heerlijke stek om te winkelen, uit te gaan in barretjes en disco's, een bezoek te brengen aan een Thaiboxing gevecht of je heerlijk te laten masseren. Ook kun je een excursie maken naar de op een heuvel gelegen Doi Suthep tempel of diverse handwerkcentra voor zilver, houtsnijwerk en parasols. Wie wil, kan meedoen aan een driedaagse trektocht (zeer aan te bevelen; wel opgeven bij boeking!). Je vertrekt dan op dag 9 per truck de bergen in. Gedurende twee dagen loop je door een afwisselend landschap van jungle en kleinschalige akkers en je overnacht eenvoudig in hilltribe dorpjes. De laatste ochtend kun je verder per olifant en 's middags volgt een mooie rafttocht op bamboe vlotten op de Mae Tang rivier. In de late namiddag reis je naar Chiang Rai, waar ook de groepsleden vandaag aankomen, die niet mee doen aan de driedaagse trektocht.

Op dag 12 kun je een facultatief bezoek brengen aan de beruchte Gouden Driehoek, waar opium het belangrijkste product is. Je bezoekt dan ook de kleurrijke smokkelmarkt van het grensplaatsje Mae Sai. De volgende dag maak je een fraaie bergrit, via dorpjes van Akha en Yao bergstammen naar een Lahudorp aan de Mae Kok rivier, waar je overstapt op een longtailboat die je terug naar Chiang Mai brengt. Per trein rijd je naar Pitsanulok waar je twee nachten logeert, zodat je voldoende tijd hebt om de vroegere hoofdstad Sukhothai met haar vele tempels en ruïnes te bezoeken.

Op dag 16 arriveer je per trein weer in Bangkok, waar je de gelegenheid hebt de stad verder te gaan verkennen. Vervolgens reis je per bus en boot naar het bountyeiland Koh Samet, waar je de komende dagen verblijft in een leuk resort aan het strand. Je kunt hier van alles doen: heerlijk onder een palmboom liggen, duiken en snorkelen, zeilen en surfen. Ook zijn er diverse restaurantjes met terras op het strand en verscheidene barretjes. Kortom, heerlijk genieten, voordat je op dag 22 weer richting Bangkok rijdt voor je vlucht naar Amsterdam, waar je op dag 23 aankomt.

• 27 Juli 2007 - 10:24

Ivonne:

heyy fam van gelderen

bij deze wil ik jullie weer een hele fijne reis wensen en ik wacht weer op e verhalen!!en floor niks kwijt raken he haha hele fijne vakantie tot over 23 dagen weer

kus ivonne

• 27 Juli 2007 - 10:25

Hans:

Goede vlucht, fijne reis en geniet van alle indrukken! Hans

• 27 Juli 2007 - 17:50

# 9:

Wij willen graag jullie reiservaringen en belevenissen meemaken via deze site.
    Goede reis en heel veel plezier.
    Eddy & Ferna

• 27 Juli 2007 - 21:39

Oma En Kimberley:

Hoi allemaal! Fijne vakantie in Thailand! Veel plezier op de olifanten en rust lekker uit aan het strand,

Groetjes!

• 29 Juli 2007 - 17:03

Brenda Erkens:

Vanaf kreta wil ik jullie heel erg veel plezier wensen en succes met het drukke schema! Hopen dat de comfortabele nachttrein beter zal zijn ;-) Fijne vakantie!

Groetjes brenda

• 02 Augustus 2007 - 11:30

Wendy:

Hallo Luitjes,
    Willen jullie een beetje zon meenemen op de terugweg??
    Fijne weken met z'n allen.

x Johan, wendy en Sanne