Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Jungle - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Jungle

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,

Hier alles oke, we zijn vandaag terug gekomen van onze trekking. Nou, dat was niet voor mietjes! Wat een tocht zeg...
De eerste dag was het vooral omhoog. Steil omhoog... Het was echt door het oerwoud, over smalle paadjes vol stenen en boomstronken en prikkelplanten, hoogteverschillen, etc. Daarna begon het op z'n Thais te regenen. Ontzettend hard, ongelooflijk. Dat maakte dat alle paadjes glibberig werden en we er regelmatig uitgleden. Maar het was het allemaal waard, de jungele was prachtig en toen we bovenaan de 'berg' waren... Het uitzicht was schitterend. We verbleven bij mensen in huis, waar het leven gewoon z'n gang ging. Er werd gekookt, gekletst met vrienden, mensen liepen in en uit en oja, er liepen ook nog wat Nederlanders rond die hier op vakantie zijn. Het was super primitief. Die mensen hadden een gebouwtje waar in werd gekookt, aansluitend was er een woonkamer met middenin een houtvuurtje, waar onze kleren te drogen hingen omdat ze helemaal doorweekt waren van de regen. Gelukkig had ik gedurende de trekking een uiterst charmante poncho aangehad waardoor het bij mij wel meeviel, maar Leo had haar tas 'over de poncho gedaan waardoor het alsnog geen effect had.
We kregen te eten bij die mensen waar we logeerde. Ook hier was de gastvrijheid enorm. Ze zorgde super goed voor ons. Daarna zaten we rond het vuurtje gitaar en spelletjes te spelen. Onze gids kon ontzettend goed entertainen. Hij genoot er zelf ook van, ontzettend leuk om te zien.
Daarna gingen we in een aangelegen hutje slapen, erg bijzonder. De volgende dag weer vroeg op om de tocht te vervolgen. we kregen eerst een soort bananenpannenkoeken met vers fruit, super. Daarna weer op pad. Gelukkig was het lekker weer waardoor het minder glibberig was, maar nog steeds erg zwaar. Dit was zeker een 3* cross ;)
Over bomen, stenen, door het water, over bomen lopen op hoogte, etc lopen we in 2 uur naar de waterval, waar we kunnen zwemmen. Super super super. Daarna kregen we lunch. Het was zoals gewoonlijk noodles of rijst. :( maar het smaakt prima.
Daarna lopen we door naar het volgende kamp. Super primitief, het leek op de eerste. We wassen ons in de rivier en 's avonds aten we voor de verandering aardappels met kip. Nou, dat ging er best goed in ;)
's Avonds zitten we met de hele groep bij elkaar. Het is heerlijk, de een is een spelletje aan het doen met de gids, de ander schrijft in zijn dagboek, weer een paar anderen zijn aan het kaarten, etc. Heel gemoedelijk.
We slapen op de grond op tuinkussens. Niet echt comfortabel maar ach, wat wil je! De volgende dag weer vroeg op.
We lopen een half uurtje en gaan daarna verder op olifanten!! Echt geweldig. Wat zijn ze lief zeg!! We mogen ze ook voeren, bananen, hihi ik vond het zo geweldig!
Daarna gingen we raften, weliswaar ging het niet zo ruig als in Amerika, maar toch was het erg tof om weer te doen. Daarna gingen we verder op bamboe-vlotten, dat was niet heel spannend.
Daarna lunchen en toen snel weer in de auto op pad naar het volgende dorp/stad; Chang Rai, daar zitten we nu. Morgen gaan we naar het Golden Triangle punt; de grens met Myamar en Laos. Waarschijnlijk gaan we nog even naar Laos (weer een stempel voor in mijn paspoort), maar niet naar Myamar, daar is het niet echt te doen geloof ik.

Verder alles nog steeds leuk. Thailand is ontzettend mooi en leuk en gezellig en lieve mensen en lekker eten hihi etc.
Ook nog steeds niet ziek geworden, een wonder voor mij, maar het is hier -voor Aziatische begrippen- zo schoon! Oke, de toiletten kunnen altijd beter, maar op zich is het prima.

Nou, ik ga slapen, als ik dit typ is het bijna 11 uur.

Juut, zeg maar tegen Sam dat ze zich moet gedragen en niet teveel moet kussen met Wessel! Het wordt steeds erger! ;)
Ik probeer je nog even te mailen maar weet niet of het lukt, denk iig aan je!

Groetjes, Floor en Josje! (Reisgenoot, 11 jaar, super schattig en lief en leuk om mee te reizen).

• 06 Augustus 2007 - 16:10

#9:

Beste buurtjes,
    Ik print de tekst uit, en ik zal het bezorgen bij Opa & Oma.
    Groetjes,
    Eddy & Ferna

• 06 Augustus 2007 - 21:33

Lize:

Ha floor!!! Wauw het klinkt allemaal helemaal te gek!!! Wat een avontuur weer. Ben echt vet jalours, hier valt namelijk vrij weinig te beleven momenteel :( Maar ja... Geniet er van en maak veel foto's! Groetjes aan de fam. xxxxx Lize

• 07 Augustus 2007 - 06:49

Hans:

Hi Floor,
    ben benieuwd naar foto's van al jullie avonturen. Hartelijke groeten, en wacht in spanning op je volgende editie!
    Liefs,
    Hans

• 08 Augustus 2007 - 15:59

Robin:

hee floor jhaa ik weet t die trekking was sprr gaaf en SEKER NIET VOOR HOMOS :p:p