Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Update

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

08 Augustus 2007 | Thailand, Bangkok

Lieve allemaal,

Bedankt voor jullie leuke emailtjes en berichtjes op de site :) Word ik gelukkig van!

Hier alles prima, gister naar Golden Triangle geweest, het drielandenpunt. Niet echt cool maar wel tof om geweest te zijn. Daarna met de rocketboat vet hard over de Mekong gevaren, ging keihard hihi, we zijn naar Laos gevaren. We kregen alleen het toeristische marktje te zien en hebben niets meegekregen van het echte leven daar, dat was echt jammer. Maar goed, ben er weer geweest he!
Vandaag (woensdag) zijn we naar 2 bergdorpen geweest, en daarna naar de Longneck-stam. Van die vrouwkes die van die ringen om hun nek hebben om hun sleutelbenen naar beneden te drukken zodat hun nek nek langer lijkt. Dat was heel erg. Dit zijn geen Thaise mensen, maar immigranten. Zijn ontzettend arm, Hebben geen paspoort of vast woonadres, ze mogen in Thailand wonen op een beperkt stuk grond en er niet van af. Het enige waar ze naar toe mogen is Myamar, wat grenst aan hun gebied, maar daar is het op dit moment bijzonder onrustig. Onze gids vertelde dat als ze daar aan het vechten zijn je het in het dorp kon horen. Afschuwelijk.
Het opende echt de ogen van de groep. Hoe vanzelfsprekend is het om een Nederlands paspoort te hebben, of een levensverzekering? Een paard, een huis, met een zwembad in je riante achtertuin? Een opleiding volgen, reizen? Keer op keer is het weer een shock om te zien hoe mensen onder deze omstandigheden kunnen leven, net als in Ghana of China of de slechte wijken in Egypte....
En daarna ging het gewone leven weer verder. Erg he...

Nu ben ik weer in Chiang Mai, we zijn op doorreis naar ehh... Weet ik eigenlijk niet! Het gaat allemaal zo snel... Oja, heb gefrituurde meelwormen en sprinkhanen gegeten!

Maar ik ben er weer snel vandoor, slapen, das hard nodig.

#9, bedankt! Leuk dat jullie mijn berichten lezen en doorgeven aan opa en oma! xxx

Lies, Thanks voor je bericht! Na mijn vakantie gaan we 'echt afspreken! xx

Hans, Foto's komen later, wss als ik thuis ben, hier kunnen alleen floppy's in de computer....

Wilma, sterkte! Gaat het al beter?

Wendy, zelfde voor jou, gaat het goed? x

Dikke kus voor iedereen! (K) Floor

  • 08 Augustus 2007 - 18:06

    Wilma:

    Heej Flodder!

    Meelwormen en sprinkhanen...hmmm..klinkt zeer culinair! Denk dat dat voor mij nog iets te krokant is, ik hou het nog even bij wat zachter voedsel!
    Het gaat inmiddels wel een beetje beter, maar nog wel über-slapjes, maar dat heeft z'n tijd nodig (als ik de buuf moet geloven zie ik eruit als een spook, zo bleek, haha ;-) )
    Vind het echt leuk om je verhalen te lezen meid! Is altijd shocking he, om te zien hoe slecht mensen het hebben en dan inzien hoe goed wij het allemaal hebben. Ik bedoel, voor mij stond er gewoon een o.k.-team klaar, dat gebeurt daar dus niet...
    Veel plezier op reis verder, en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    xxxx Wilma

    ps mag nog 4,5 week niet rijden..:-(

  • 09 Augustus 2007 - 06:41

    Hans:

    Hi Floor,
    je verhalen, belevenissen én jouw beleving blijven boeien, en leerzaam. En lopen al te zeuren als het weer 's regent.
    Kijk uit naar je volgende hoofdstuk! Hans
    PS Wilma: van harte beterschap!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 59318

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: