Hoooooooiii - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Hoooooooiii - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Hoooooooiii

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

13 Augustus 2007 | Thailand, Kanchanaburi

Lieve allemaal,

We zijn nu in Kanchanaburi.De vorige keer schreef ik jullie vanuit Bangkok. Die avond zijn we naar Thai Boxing gegaan. Oeiii dat was niet normaal zeg! Dat gaat er hard aan toe! Een boxer ging volledig tegen de vlakte. Vreselijk! Toch was het leuk om een keer gezien te hebben.

De volgende dag zijn we naar de River Kwai geweest, waar in de tweede wereldoorlog onder vreselijke omstandigheden de spoorweg naar Birma (Myanmar) is aangelegd. Ook hebben we de graven bezocht van de slachtoffers. Daar werd iedereen wel een beetje stil van.
Ook hebben we gister een Snake-show bezocht. Die mensen zijn knettergek, dagen een Cobra uit om te bijten en duiken dan snel weg. Volkomen debiel! We hebben gister nog 2 dingen gedaan, maar ik ben ze vergeten. Ik heb mijn boekje niet bij me waarin ik alles opschrijf, maar we doen zoveel op een dag dat ik eigenlijk alweer bijna ben vergeten wat we vorige week hebben gedaan.

Vanacht hebben we overnacht op een floatel; een floating (drijvend) hotel. Hadden ze op een rivier een hotel gemaakt, ieder zijn eigenhutje, en je kon in de rivier zwemmen. Foto's volgen later.
Je moest verplicht een zwemvest aan, want de stroming was niet normaal. We begonnen aan het begin van het hotel (denk dat het wel 200 meter lang was) zodat je je mee kon laten voeren door de stroom. Je hoefde niets te doen, alleen maar liggen, het zwemvest zorgde dat je niet verzoop en de stroming deed de rest. De omgeving was prachtig.
Vanacht om 6 uur begonnen alleen mensen te schreeuwen en te rennen langs de hutjes, dus ik vroeg of ze niet stil konden doen. Bleek dat ze een olifant aan het wegjagen waren om ons te beschermen. Oeps... DAt soort dingen gebeuren hier dus!

Vandaag zijn we naar een plaats gegaan waar monniken tijgers houden om ze niet uit te laten sterven (klinkt bizar, maar ze hebben een fokprogramma samengesteld om ze te beschermen). De tijgers zijn vrij tam en we mochten ze aaien en mee op de foto, en er was zelfs een babytijger die we de fles mochten geven!
Er is een documentaire gemaakt door National Geographic over dit centrum, dus het kan zijn dat jullie ervan wisten. Ik had het ook van tv en wilde er zeker heen. Das gelukt dus.

Morgen gaan we naar Koh Samet, een eiland ten zuid-oosten van Bangkok. Een bounty-eiland waar we voor de verandering eens he-le-maal niets hoeven te doen! Beetje zwemmen, boekje lezen, etc.
Tot nu toe hebben we de spoedcursus Thailand gehad, morgen begint de vakantie.

Misschien dat ik ergens op Koh Samet nog een verhaaltje schrijf.

Ik ga weer genieten.

Liefs, Floor

  • 13 Augustus 2007 - 11:00

    Hans:

    Hi Floor,
    altijd een leuke onderbreking van het schrijven van een saai rapport als de beschrijving van jouw avonturen binnenkomen. Ik ben ook 's op zo'n snake farm geweest: je moet inderdaad zwaar gestoord zijn om met die beesten te stoeien... Maarruh: wellicht zeggen zij dat over paardrijden?!

    Neem aan dat de komende berichten minder spectaculair zullen zijn, maar toch heel veel plezier voor allen!
    Hans

  • 14 Augustus 2007 - 10:02

    Isolde:

    Ha Flo! Sorry voor het late berichtje, poosje niet on line geweest vanwege mijn vakantie. Goed te lezen dat jullie je zo vermaken. Heb die documentaire inderdaad eens gezien met die tijgers, heel bijzonder, tof dat je daar geweest bent! Geniet van het verblijf op het bounty eiland, doe iedereen de hartelijke groeten en tot gauw. Ik zal je een uitgebreide persoonlijke update mailen
    ;-)

  • 15 Augustus 2007 - 15:00

    Myrene:

    jezus wat een reis!!
    ik hoorde van Isolde dat het weer te zien was op internet,dus snel ff kijken.
    Rust nu maar lekker uit en doe de groetjes aan je familie xxxxMyrene

  • 19 Augustus 2007 - 11:34

    Robin:

    hee floor hoe gaat het er nou mee?? ik hoop je snel weer te zien want de vakantie was egt TOPPIE :P

  • 19 Augustus 2007 - 19:19

    Pim Huijsmans:

    Fleurtje! ;-)
    Leuk jouw (onze) reis zo terug te lezen en te lezen hoe jij het hebt ervaren. Komt wel behoorlijk overeen geloof ik. Toch wel weer wennen hier in NL. Zou zo terug gaan.
    Ben erg benieuwd naar alle foto's en hoop snel iets van je/ jullie te horen.
    X Pim

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Kanchanaburi

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 59203

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: