Dutchie - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Dutchie - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Dutchie

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

30 Mei 2006 | Verenigde Staten, Acworth

Lieve allemaal,

Bedankt voor alle leuke reacties! Vind ik erg fijn om te lezen! Ik zal jullie even up-daten.

De vluchten zijn allemaal goed gegaan, behalve mijn bagage dan, maar die krijg ik vandaag als het goed is. Alleen voor- en na iedere vlucht moest ik gefoulleerd worden, omdat het alarm was afgegaan.
Toen ik in New York aankwam moest ik naar een punt waar alle mensen van CCUSA (=organisatie) bij elkaar kwamen om te gaan logeren op de Columbia University. Toen we in de bus van het vliegveld naar New York reden en alle wolkenkrabbers zagen, zat iedereen in de bus van wwwoooooooooowwwww... Wat supercool!! Op de University kregen we een kamer, maar door het tijdsverschil heb ik niet erg veel geslapen. Er waren nog 2 andere Nederlandse meisjes, maar dat was niet erg goed voor mij, aangezien ik met hun ging inchecken, eten, etc. Gelukkig zijn er hier geen Nederlanders. De volgende dag vroeg op voor Orientation, een soort van voorbereiding. Deze heb ik niet helemaal kunnen volgen, want ik moest al vroeg vliegen naar Atlanta. Gelukkig hoefde ik niet in mijn eentje, samen met Tomasch uit Slovenie ben ik door New York gereisd op weg naar het vliegveld. Wat een indrukwekkende stad! Gelukkig kom ik er nog terug!
Toen ik op het kamp aankwam waren alle meiden super enthousiast, echt dat ik dacht van hmm... Menen ze het nou? "Ohh great, we've got a girl from Holland!, We loooove Holland!! Maar ze zijn allemaal erg aardig en heel lief voor me. Op het kamp kreeg ik ook mijn kampnaam: Dutchie, omdat ik de enige ben van Nederland. Iedereen heeft een naam, Summer, Money, etc.
Ik slaap in een tent, samen met 2 andere counselors. Dat gaat veranderen, maar daar later iets over. Nu, omdat de kinderen er nog niet zijn (die komen zondag) hebben we lessen over veiligheid, ik heb mijn ehbo-diploma gehaald (nog best lastig in het engels) en verder leren we veel campsongs, etc.
Het eten is niet erg goed. En niet erg lekker!! Maar bij het ontbijt hebben we pannenkoeken, maar ook cornflakes, dus die eet ik. Verder hebben we ook fruit bij het ontbijt en sla bij de lunch. Ik eet daar zoveel mogelijk van en de rest uhh.. tsjah.. Pannenkoeken, Gefrituurde kip, etc, ik ontkom er niet aan.
Ik heb samen met 3 andere meiden de verantwoordelijkheid voor 26 paarden. Voeren, binnen- en buitenzetten, etc. De paarden zijn oke. Niet als in Nederland, maar best prima.
Ik ben zaterdag met een paar meiden uit eten geweest en gewinkeld bij Walmart, echt een super winkel! Ze hebben daar alles en het is heel goedkoop.
Zondag had ik heel erg heimwee, maar gelukkig waren de meiden heel lief en begripvol, iedereen maakt hetzelfde mee. We hebben ongeveer 30 councelors, waarvan de helft uit Amerika. De anderen komen uit Duitsland, Ierland, Engeland, Singapore, Australie, Nieuw Zeelan, Zuid-Afrika, enz.
Gister heb ik hier gezwommen, ze hebben hier een supergroot zwembad. Met warm water Papa, denk ongeveer 28 graden! Het is hier ook heerlijk warm, ik weet niet precies hoe warm, maar 's avonds om 6 uur 95 graden Fahrenheid. Ik moet nog uitzoeken hoeveel dat in graden is.
Ik maak hier heel veel mee maar het is al een super lang verhaal geworden! Ik probeer -als ik mijn tas heb- foto's te plaatsen.

Lize: Fijn dat je al het geld terug hebt! Super! Gaat het verder goed met je?

Mylaine, wat een roddel zeg! Heeerlijk om te horen, haha!

Do: het is hier dus best warm. en 6 uur vroeger. Verder alles top!

Leo, hoe is het op school? Ben je nu klaar met de hockey?

Papa, mijn telefoonkaart was op! Sorry! Maar ik probeer weer snel te bellen...

Papa en mama ik hou van jullie...

Ik probeer snel weer te mailen!

Liefs van Floor

  • 30 Mei 2006 - 18:55

    Leonie:

    Nou zeg en ik dan..ben ik niet meer geliefd ;)
    Maar op school alles goed hoor, drukke week, herkansing betoog houden etc.. Hockey was vorige week ook al afgelopen toen jij weg was :) Zondag komen er in Breda trouwens allemaal dj's draaien waarschijnlijk in verband met pinksteren..Don Diablo en Armin van Buuren komen dus dat is wel gaaf! Zaterdag even optreden op school en ja verder niets anders meer zo'n beetje dan school maar dat komt hopelijk allemaal wel goed. Het is trouwens wel supervreemd hier zonder jou hoor..veel rustiger en niemand om even heen te gaan als ik me verveel.. Maar het is over 3 weekjes vakantie dus dat komt wel goed..
    Heb superveel zin in Spanje en die malloten zijn hebben nog steeds niet besloten waar we nu heen gaan. Maar we houden je op de hoogte! Veel succes met de kids volgende week en ik houd je op de hoogte van alles hierzo :)
    Houd van jou!
    Kus, Leo

  • 30 Mei 2006 - 19:03

    Anneke:

    Ha Dutchie,

    Wat een verhalen allemaal en dan wil ik nog zoveel meer weten! Maar dat komt nog wel eens een keer. Leo heeft het zwaar zonder jou - en wij natuurlijk ook. Wat goed van je EHBO, incl. reanimeren, etc.? Stuur je snel weer een mail, want nu staat Ron te dringen voor de PC.

    Liefs,
    Mama xx

  • 30 Mei 2006 - 19:57

    Inge:

    Hallo oerhollander:)
    Had niet eerder kunnen reageren, maar fijn dat je goed bent aangekomen! En leuk dat je het kan vinden met die andere meiden! Gezellig! :).. Ik probeer te leren, maar dat wil dus niet lukken, hoe verrassend! .. Heb je als iets met je o-zo-lange lint gedaan? ;) Nou.. ik ga nu maar slapen, want leren lukt helemaal niet meer.. Lees snel weer je spannende avonturen.. en veel plezier daar poepie!
    Liefs xxx Inge

  • 30 Mei 2006 - 19:57

    Rosan:

    Dag Chou
    Wat gaaf dat je New York hebt gezien. Lijkt me idd ook wel wat anders daar reizen dan even op neer Breda-Amersfoort...
    En al dat eten, tja ik zal wat kleren bewaren voor als je terug komt. Dan zal je die wel passen :P
    Lekker dat je daar kan zwemmen en dat het nog even rustig is zonder kids, kan je lekker wennen. 26 paarden is wel een hoop he.. ik heb al mn handen vol aan Sam ;)
    Ik heb nog wat nare nieuwtjes uit paarden land. De topper van huub is niet meer. Zijn vriendin kreeg een ongeluk met de vrachtwagen en Dobbie is nu overleden (haar andere paard heeft het wel overleefd, en zijn zelf is er ook met de schrik vanaf gekomen)
    Ook jan heeft weer eens gebeld met akelig nieuws.. (misschien wist je het al??) Hij mist een stukje van zn rechter ringvinger, ongelukje met een paard.
    Nou ik ben nieuwsgierig naar foto's hoor! En ik hou je site in de gaten..
    Dikke kus Rosan

  • 30 Mei 2006 - 20:24

    Mylaine:

    Oh floor, ik ben jalours, het lijkt sex and the city wel!!!
    Hahahah, maar wat goed om te horen dat daar ook allemaal leuke meiden zijn. En dat het winkelen goedkoop is! hahah!Ben heel erg benieuwd naar de foto's!
    En de verantwoordelijkheid voor 26 paarden is best wel heel erg veel zeg, maar dat gaat je vast lukken!
    Hoop snel weer iets van je avonturen te kunnen lezen!
    xxxxxjes
    Mylaine

  • 30 Mei 2006 - 20:44

    Wilma:

    heej wereldreiziger!
    Jeetje man, ik word echt met de dag jaloerser....echt té gaaf! Wat een verschil zeg, jij de zorg over 26 paarden, en ik helemaal paardloos op het moment, afgelopen vrijdag zijn ze noor komen halen, en dat was niet zo leuk, maar ze heeft een súperhuisje gekregen, dus nu ben ik niet meer verdrietig maar alleen maar blij voor haar!
    Morgen of donderdag wordt er een heel leuk paardje gekeurd, ben benieuwd en hoop héel erg dat ie goed is, dan kan ik ook weer lkkr aan de slag, want ik moet toch iets doen he, zeker nu jij er niet bent ;-)
    Ben heeeeel erg benieud naar de rest van je avonturen, dus je moet ons hier in ons kouwe regenachtige breda maar heel vaak op de hoogte houden!

    dikke kus,

    Wilma

  • 30 Mei 2006 - 20:52

    Sergi:

    Ja... en ik dan... ben ik niet meer geliefd...!?! Geintje natuurlijk! Fijn dat alles goed met je gaat. Ik zal later meer mailen, maar ga nu pitten want het is al laat hier....! Dikke kus, ook van Petra........

  • 31 Mei 2006 - 06:39

    Judith:

    Heel Dutchie, klinkt goed! Fijn dat je het naar je zin hebt. We hebben de eerste dagen zo'n van minuut tot minuut met je meegeleefd. Hopelijk heb je lekker je draai gevonden en herinneren die 26 paarden je niet al te veel aan Sam. Mijn wedstrijd in Duitsland werd kort voor vertrek afgelast. Erg balen, waarschijnlijk te slecht door het weer. Ga nu zaterdag maar in Vrouwenpolder starten en dan op naar Ede en Breda. Veel succes daar en liefs,
    juut

  • 31 Mei 2006 - 10:28

    Inge:

    Hoorde trouwens ook de naam van het kind van Ilaisa: Shanella ofzoiets.. Eeeeenig!!! Kusje

  • 31 Mei 2006 - 16:59

    Dodo:

    Wauwieee floortje!!!klinkt leuk allemaal!!!ben beetje jaloers,wat een ervaring lijkt me!!doe je best he!liefs do

  • 31 Mei 2006 - 19:54

    Iso:

    Hi Dutchi!
    Nice nickname!
    Wallmart Rules!
    Al veel bizarre artikelen gevonden met pindakaas er in verwerkt? Gekke lui die amerikanen.
    Greetz, Lara -Croft- (tja.. mondamin was immers een mannekeskamp.. hempie, kort broekie, big boots & big boobs ;-)

  • 31 Mei 2006 - 21:58

    Lot:

    hé flo!

    Nou zo te lezen vermaak je je prima! Het is idd wat vervelend van je bagage maarja als dat enigste heb je het goed gedaan!!!! Nou blijf lekker genieten, ook vooral van het weer, want dat is hier nog steeds diep en diep triest...
    Blijf ons lekker op de hoogte en houden ik hoor/lees van je,

    Kus Lot

  • 02 Juni 2006 - 12:02

    Nick En Mark:

    Hoi Floor, erg leuk om zo je ervaringen te lezen. Zelf zijn we net terug van een weekje Praag en München, maar dat is allemaal erg dichtbij vergeleken met waar jij nu zit. Veel plezier daar!

  • 02 Juni 2006 - 18:57

    Myrene:

    Wat een ervaring zeg.
    Super dat je dit allemaal doet.Je mag trots op jezelf zijn.Onze Flodder.
    Liefs Myrene

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Acworth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 195
Totaal aantal bezoekers 60699

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: