Stuur geen hulp, stuur Chardonnay - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Stuur geen hulp, stuur Chardonnay - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Stuur geen hulp, stuur Chardonnay

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

10 Juni 2006 | Verenigde Staten, Acworth

Alle koeien, ik kan wel een borrel gebruiken! De kinderen van de eerste kampweek zijn net naar huis vertrokken, en iedereen is echt super moe! Vooral omdat alles nieuw is, en we deze week echt moesten wennen aan het kamp-ritme en de kinderen. Ik ben Program Specialist (jawel), dat betekent dat ik geen 'eigen' kinderen heb, maar dat de kinderen naar mij komen om lessen te volgen, in dit geval dus de paardrijlessen. General Counselors hebben 8 kinderen per counselor, zij regelen dat de kinderen 's ochtends op tijd opstaan, eten, douchen, etc. Dat is echt super vermoeiend, want dan moeten ze van 's ochtends 7 (kinderen wakker maken) tot 's avonds 10 uur met de kinderen bezig zijn. Ik zal vertellen hoe een normale kampdag er voor mij uitziet.

7.30 Opstaan, als ik de paarden moet voeren en binnenzetten (ze gaan 's nachts naar buiten) moet dat voor het ontbijt)
8.00 Flag raising (vlag hijsen)en Ontbijt
8.30 Paarden zadelen voor de les (ik heb 3 vaste paarden, voor mijn lessen)

9.00 1e sessie/les
10.10 2e sessie/les
11.20 Drop-inn, de kinderen hebben van tevoren aangegeven wat ze als 'extra' willen doen.
12.30 Lunch (voor de paarden-mensen meestal wat later ivm afzadelen, etc.)
13.30 Turtle time, rustuurtje
14.30 Kapers, iedere Unit (Groep huisjes/tenten) moet klusjes doen als prullenbak legen, etc. Is alleen voor de kinderen, dus ik kom goed weg ;)
15.00 Naar stal om de paarden te zadelen voor de 3e/4e sessie lessen
15.30 3e les
16.40 4e les
Paarden afzadelen, etc

18.00 vlag naar beneden, diner
19.00 avondprogramma Denk aan Poolparty/kampvuur/movienight voor de kinderen.

Meestal ben ik om 18.00 klaar, maar dat ligt aan of ik moet voeren, paarden buiten moet zetten, etc, en op maandag zijn er meestal nog andere lessen waarbij ik moet helpen.

Maar meestal is er 's avonds nog genoeg te doen, dus het is super vermoeiend!

Het is hier wel heel erg mooi, het kamp ligt op 60 hectare bos, afgewisseld met open vlaktes. Er lopen hier heel veel herten en konijntjes, echt mooi om te zien!
Helaas ook slangen en schorpioenen, maar gelukkig slaap ik in een cabin (huisje) ipv een tent, want iedere ochtend hoor ik wel een verhaal over een schorpioen in een slaapzak/schoen/tas!
Het weer is ook heerlijk, vooralsnog, want het gaat hier echt heet worden. Ik denk dat het nu zo'n 30 graden is hier, maar met een briesje, prima dus!!

Echt ijdel word je niet van zo'n kamp zeg! Ik loop al sinds dag 2 zonder enige make-up, mijn nagels zijn ongelijk en ongevijld, ik loop op Jezus-sandalen en als ik naar mijn benen kijk, word je ook niet vrolijk van!!

Uhmm... Tsjah.. Foto's... Ik heb zo mijn best gedaan om mijn foto's op de computer te zetten, maar nu staan ze niet op de computer 'en niet meer op mijn camera-kaartje!! Ik schaam me diep, en ik weet het, het is dus echt iets voor mij. Ik zal snel wat foto's maken en hulp vragen aan iemand die er verstand van heeft!!

Bedankt voor jullie reacties en mailtjes allemaal. Ontzettend leuk om jullie vanaf hier te volgen, te lezen wat iedereen aan het doen is en op de hoogte te blijven van alle nieuwtjes!

Britte, alvast hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van!

Willem, kun je een foto sturen van je nieuwe paard? Ben zo benieuwd!

Charlotte, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt daar! Houd me op de hoogte he!

Serge, hoevaak moet ik je nog zeggen dat ik je enorm mis?!!!

Petra, hoe is het? Heeft Charly nu vakantie?

Leonie: Liedjes die je moet downloaden: going down OF go down van Ludacris, ik dacht ft Nelly maar weet niet zeker. En echt een topper: I'm in love with a stripper. Ik denk niet dat het liedje zo heet maar het is zooo grappig!! Hoe is het op school? Heb je nog eieren gebakken met Lieve? Wanneer werk je nu op de golfbaan?

Allemaal: Veel plezier met het WK!! En ik heb gehoord dat het beter weer wordt in Nederland, geniet ervan!

Liefs, dikke kus!!

• 10 Juni 2006 - 06:58

Anneke:

Maar Floor! Geen make-up, een vachtje en dan wil je ook nog een borrel? Je glijdt wel snel af! Wordt je ook al dik?
    Wat gebeurt er allemaal tijdens de ceremonie van de flagraising? Wordt er gezongen, zijn alle deelnemers/counselors aanwezig?
    WK is gisteravond begonnen. De eerste 2 wedstrijden zitten er op. Morgen speelt Nederland tegen Servië-Montenegro, maandag speelt de USA tegen Tsjechië.
    Geniet van je vrije dag vandaag!
    Dikke kus,
    Mama xx

• 10 Juni 2006 - 07:31

Leonie:

Ha lieve Floor!
    Oh ik ga gelijk aan de download hoor! Pfoe nou daar mag het warm zijn. Hier kunnen ze er anders ook wat van.. Moest gister even helpen met de sportdag van de 1e en 2e klassers en zelf uiteraard ook nog even gehockeyed etc..Dus ben uiteraard knalrood. Verder komt vandaag Inger-Elze even bij ons thuis dus dat is natuurlijk ook even gezellig! Omdat ze nog nooit bij ons is geweest. Daarna helpen bij de hockey. Ik ben als het ware de 'field-manager' haha! Erna werken, want het is Cees Iriks Bokaal. Morgen misschien nog even naar Britte want die is dan jarig en verder weer hard aan de studie. Ik heb trouwens mijn muziek herkanst en had een 6.1 dus alles ziet er weer zonnig uit haha! Spreek je hopelijk snel weer op msn! Kus, Leo.

• 10 Juni 2006 - 11:54

Mylaine:

Hee lieverd, nou zo te lezen hoef jij je geen minuut van de dag te vervelen! Hahah, en waar ik eigenlijk ook wel benieuwd naar ben is of dat het eten als enigzins verbeterd is nu de kinderen er zijn? Wel leuk dat je geen vaste kinderen hebt, leuk voor de afwisseling en zo!Mijn laatste weekje school begint maandag, a.s. donderdag heb ik mijn laatste dag waarop ik al mijn werk moet exposeren en daar word ik dan op beoordeeld. De theorie vakken heb ik allemaal gehaald, dus dat is al wel een opluchting. Het weer is hier idd beter geworden en ik zit nu lekker met max in heerlen en ga zo maar eens een lekkere limburgse vlaai halen!Hoop dat het binnenkort lukt met de foto's want het lijkt me leuk om die ook eens te zien!
    Nog heel veel plezier xxxxxxxxx Mylaine

• 10 Juni 2006 - 13:50

Lot:

Hé Floor,

Zo te lezen maak je het nog steeds goed! Is het eten ook al iets verbeterd? Ik blijf je natuurlijk op de hoogte houden, maar mijn verhalen zijn stuk minder interesanter dan die van jou. Over het weer dat heb je goed gehoord wij hebben hier op dit moment ook tropische temperaturen(naja voor nederland dan)
    Het is inderdaad wel wat jammer van de foto's maar niks aan te doen, misschien inderdaad wel slim om er even iemand bij te halen die er meer verstand van heeft. Blijf ons lekker op de hoogte houden.
    Ik hoor/lees snel weer van je,

Kus lot

• 10 Juni 2006 - 15:04

Rosan:

He floortje :)
    Wat een dagen zeg...
    Maar wel leuk dat je dat allemaal mee kan maken en goed voor je engels :) Denk dat je het nu al met veel gemak spreekt he?
    Hier wordt het idd lekker weer :) joehoeee
    Bij vd valk hadden ze bedacht mij deze zomer maar banqueting manager te maken, wel tof maar ik moet zooooveel werken. Geen tijd om lui te zijn haha. Met Sam alles goed, hij staat lekker hele dagen in de wei en vermaakt zich prima.
    Volgende week ga ik mirel helpen in Ede, heb ik wel zin in :)
    He floortje tot je volgende berichtje!!

xxx

• 10 Juni 2006 - 16:19

Iso:

Ha Floor!
    Fijn te horen dat het goed met je gaat! Het klinkt allemaal ontzettend bekend :-) En wat zal jij je mooi voelen de eerstvolgende make-up/shave/optut gelegenheid! Alles prima hier, op stal ook, nu Kelly de boel doet staat mn manneke er een stuk frisser bij! Tot gauw, blijf ons op de hoogte houden, tof!
    Dikke zoen,
    Isolde

• 11 Juni 2006 - 07:10

Hans:

Hi Floor,
    gaat best goed zo te horen.
    We zijn gisteren uit Frakrijkterug gekomen; drie heerlijke weken in zee en zon (én wijn!). En nu hier ook 30 graden, maar zonder zee om in af te koelen. Binnenkort meer; druk met wegwerken van post, mail en zo. Hou je haaks, liefs. Hans

• 12 Juni 2006 - 07:07

Petra:

Hee Floor,

Pfff, ook al zo'n druk schema daar! Nou, daar kom je ook niet echt van bij... Charly heeft nu inderdaad vakantie, want het is hier ook super warm. En ook de paarden zijn daardoor erg rustig. Maar Charly (en Jelle) worden wel lekker in beweging gehouden door de kleine, jonge en fitte shet...haha. Nou, succes met de lessen verder. Rijden ze daar ook allemaal netjes met veiligheidscap? Of gaat alles in een heel rustig tempo?

Greetz uit warm Holland (tevens winnaar van de eerste oranje WK-wedstrijd!!)

• 12 Juni 2006 - 10:37

Inge:

Halloo lieve Floor!
    Pff.. jij hebt het wel druk daar! Maar je hebt het gelukkig naar je zin! Ik verveel me echt behoorlijk! Ik weet niks te doen nu.. Maar goed.. in de tuin zonnen is ook niet erg :).. Heb je het er al met iemand over gehad om hierna nog rond te trekken? Nou.. hoor snel weer van je!
    Hele dikke kus! xxxxxx

• 14 Juni 2006 - 13:59

Myrene:

wel leuk om steeds even te kijken of er nog nieuwe berichten zijn.Ik begrijp best dat het heftig is zo""n programma iedere dag.Volgens mij kun je aan het einde van de dag geen kind meer zien.Op tijd met de zweep erop flodder ha ha groetjes keep on smiling

• 14 Juni 2006 - 19:30

Joyce Van Der Linden:

Lieve Floor,

Hoe gaat het met je?
    Uit alle berichten kan ik opmaken dat je het lekker druk hebt! Heb je nog wel tijd om aan ons te denken? Hier gaat alles zijn gangetje. Fabian is afgelopen maandag op schoolreis geweest en heeft het enorm naar zijn zin gehad. Vandaag hebben wij een brief ontvangen dat Fabian volgend jaar bij Juf Sylvia v.d. Poel in de klas komt. Wij zijn hier heel erg blij mee! Wij kennen Sylvia namelijk best wel een beetje (Stephan ging tot voor kort met haar man jaarlijks golfen en Sylvia kwamen wij regelmatig tegen op feestjes van vrienden en kennissen).

Morgen avond hebben wij weer een etentje bij de Golfclub van de Artiesten en we zullen je missen!

Lieve Floor, geniet van alles wat je verder in Amerika meemaakt en we volgen al jouw berichten met heel veel plezier!

Geniet van deze tijd!

Heel veel plezier en een dikke knuffel van ons allemaal, speciaal van Fabian.
    Veel Liefs, Family Anzenhofer.

• 15 Juni 2006 - 09:52

Laura:

Hi dutchie, zo te lezen, is dit bijna een boot cap... he oo captain jack,.. Echt een heel druk programma, maar wel veel met paarden bezig zijn, en dat is leuk. en by the way,.. chadonnay ??? ik wist niet dat jij zo'n alcoholistje was?? maar in de USA geen alcohol onder de 21,.. jammer

Liefs uit breda van laura