Savannah - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Savannah - Reisverslag uit Acworth, Verenigde Staten van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Savannah

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

06 Juli 2006 | Verenigde Staten, Acworth

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Wederom bedankt voor alle leuke krabbels, reacties en mailtjes! Oh, en voor iedereen die naar het adres heeft gevraagd;

Camp Pine Acres
Dutchie (of Florence van Gelderen)
3963 Bartow Carver Rd
Acworth, GA, 30102

Ik ben gisteravond terug gekomen van een lang weekend Savannah. Vrijdagavond, nadat alle kinderen waren vertrokken, heeft Laurel (camp director) ons naar Pooh's huis in Atlanta gebracht, waar we een paar uur bleven omdat we pas om 3 uur 's nachts op het busstation moesten zijn. De meiden waarmee ik naar Savannah ging zijn Mintie (Australie), Fern (Nieuw Zeeland), Grym (Zuid-Afrika), Summer en Chilly (Duitsland).
Na een korte nacht in een ijskoude bus komen we aan in Savannah. Nadat we alle tickets voor de bus hebben geregeld en alle bezienswaardigheden hebben opgevraagd bij het Toeristenbureau gaan we naar ons hostel om onze bagage neer te zetten. Daarna lopen we wat door het stadje (Wat me overigens deed denken aan een Frans dorpje; rustig, gemoedelijk, kleine parkjes, etc).
en nemen we de bus naar Tybee Island, waar het strand is. We hebben wat gezwommen, winkeltjes gekeken en 's avonds ingecheckt in ons hostel. We slapen met zijn zessen op een kamer, gezellig!

De volgende dag het stadje verkend en 's avonds ben ik alleen -de meiden wilden een geesten-tour doen, niets voor mij!- naar River Street gegaan, de hoofdstraat. Wat was er veel te zien en te doen! Het was erg gezellig daar maar later op de avond voelde ik me toch niet meer zo veilig...

Maandag hebben we oa het Julliet Gordon Low huis bezocht, zij is de oprichtster van de Girl Scout. Daarna weer lekker naar het strand geweest, waar Fern en Grym in contact kwamen met Chad en Catlin. Chad was niet bijzonder slim. We praatte over waar iedereen vandaan kwam en hoever het ongeveer van elkaar weg is. Uit zijn reactie konden we opmaken dat hij er niet veel van begreep, waardoor Grym ging uitleggen hoe de wereld in elkaar zat mbt alle continenten etc.
Dat je niet weet waar Nederland ligt kan ik nog wel begrijpen, maar dat je niet weet waar het continent Afrika ligt... Heel irritant!!

Dinsdag hebben we wat gewinkeld, ook echt heerlijk om weer eens te doen! En dan niet de dagelijkse boodschappen maar kleding... Ook naar de snoepwinkels geweest, wat dag en nacht verschil met Nederlandse snoepwinkels! Hihi keek mijn ogen uit.
Daarna hebben we bagels gekocht en zijn we naar het park gegaan waar we hebben gepicknickt. Fern en Grym hadden afgesproken dat Catlin daar ook naar toe kwam. Lang verhaal, maar na een tijdje kwamen we erachter dat hij in het leger zat, en dat hij op een legerbasis woonde. We vroegen of we het konden zien en het kon, dus zijn we naar een legerbasis geweest. Supercool!! Bij de ingang waar we ons moesten melden keek de bewaker wel raar op, we (=Fern, Grym, Catlin en ik) kwamen namelijk allemaal van een ander continent!
De legerbasis was heel tof om te zien, het is een dorpje op zich. Kan het niet goed uitleggen, maar heb veel foto's gemaakt dus kom er later op terug!

Daarna de bus terug naar Atlanta genomen, waar Grym en ik achter een jongen van Alabama zaten. Was erg gezellig en het werd nog leuker toen Grym en ik een gesprek begonnen in het Nederlands-Afrikaans. We konden elkaar wel verstaan, maar niet terugpraten, heel grappig! Later hebben we de jongen en ook Mintie nog wat Nederlands/Afrikaans geleerd, leuk!

Nu ben ik weer terug op kamp, nog maar 1 10daagse sessie, en 2 x een 5 daagse, en dan zit het er alweer op! Heel raar dat het zo snel gaat, heb nog steeds het gevoel dat ik hier nog niet zo lang ben.

Isolde, hoe was het bij Tineke? Vertel vertel!!

Rosan, nogmaals heel erg bedankt voor de super mooie foto's, you made my day!!! Was zo blij, dat de anderen echt zeiden van: hallo Dutch, haal even die glimlach van je gezicht! Maar was echt top, dank je wel!!

Papa, mama, Leo, hele fijne vakantie!! Ik zal aan jullie denken wanneer ik hier hard aan het werk ben ;) GRAPJE! Weet dat ik het niet zo slecht heb ;) en een hele dikke kus aan de rest!

Judith, veel succes in Breda, en laat het weten he!

Mylaine, Black eyed peas lijkt me ook helemaal top!! Moet geweldig zijn geweest, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! Wanneer ga je naar Italie? En met mijn tour; Mintie (Australie) gaat met me mee, en we blijven meestal zo'n 2 dagen op dezelfde plek. Verder weet ik er ook nog niet echt veel van maar ik hoop op een hoog Sex and the City gehalte!!

Lieve, mijn kleinste zusje, bedankt voor je reactie en je geweldige krabbel, vond ik leuk :)

Oma, ja, die berg heb ik met mijn jezus-sandalen beklommen!! En je bent veel te vaak in gesprek, ik bel je dagelijks maar of je bent er niet of je bent in gesprek!!!
Probeer het snel weer!

Do, bedankt voor je reactie! Beetje laat maar vond ik fijn!

Annemarie, Ook ben ik een beetje laat met mijn reactie maar met Sammeke gaat ook alles goed! Kijk voor een paar foto's van haar op mijn vorige verhaal, en dan het bericht van Rosan met de links.
Hoe gaat het met jullie, en met Odiene?

Pietje, ik heb geshopt, maar niet met papa's creditcard... Helaass..... Hoe is het met de bomen/plannen om naar Amerika te komen?

Lize+fam, hoe was de bruiloft? Ik wist helemaal niet dat ze gingen trouwen?!!! Hmmm... Dat krijg je er dus van als je naar Amerika gaat ;)
Ben benieuwd naar de verhalen. Lies, wanneer ga je PRECIES op vakantie?

Wel, heel veel plezier allemaal met alle vakanties en leuke uitstapjes deze zomer, ik denk aan jullie!

Heel veel liefs, Floor

  • 06 Juli 2006 - 06:55

    Juut:

    He Floortje, Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad in Savannah! Klinkt weer erg goed. Ik denk dat je straks op je tour met Mintie helemaal gaat genieten, lijkt me echt geweldig. Piet heeft met de bomen nog heel veel werk, niet alles lukt in 1 x en vraagt dus extra veel tijd allemaal. Wat een mooie foto's van Rosanne, hier kun je wel weer even op teren denk ik. Sammeke ziet er erg goed en knap uit. Ik ga zo ook aan mijn vakantie en wereldreis beginnen: vertrek zo naar Breda!Toch wel heerlijk zo dicht bij. Ben erg benieuwd (en een beetje zenuwachtig al wel!). Ondanks dat ze wat lagere temperaturen voorspeld hadden, is hier nog erg warm en dus is de vrachtwagen volgeladen met flessen ijs om te koelen, koelen en nog eens koelen. Nou, je hoort het allemaal als ik weer terug ben. Veel plzier daar en succes met je laatste groepen!
    Kus, Juut

  • 06 Juli 2006 - 07:51

    Wilma:

    Heej Flodder! Wederom ben ik jaloers op je, haha, het klinkt echt allemaal super meid! Hier gaat alles primadonna, alleen het is een beeeeetje warm in mijn huis (31 graden om 12 uur 's avonds...). Met Alert gaat het ook super, hij gaat het steeds beter doen en hij heeft er echt plezier in en wil graag leren. Wel bijna eraf gesodemieterd vorige week, haha, hij struikelde over zn eigen benen en ging op zn snufferd, haha, dus ik hing ergens op zn nek!
    Verder nog ontzettend veel te vertellen, maar dat doen we wel als je weer terug bent, lkkr bijkletsen! Ik mis je al wel hoor! Heb het super naar mn zin op mn nieuwe stal, gezellig samen met isolde en annemarie!

    dikke kuzzzz Wilma

  • 06 Juli 2006 - 10:03

    Hans:

    Hi Floor,
    prachtige verhalen! En goed om te horen dat je zo veel lol hebt. En ja, 't blijven Amerikanen; nauwelijks of zelfs geen benul dat er nog een wereld is buiten de USA. Laat staan dat ze er niets over te vertellen hebben. Hoe was 4th of July? Mooie feesten? Veel vuurwerk? Wacht nu al weer op nieuwe verhalen en foto's! Cool, die zonnebril...
    Liefs,
    Hans

  • 06 Juli 2006 - 13:59

    Elise:

    hey floor, heel goed dat alles nog lekker gaat! de trip die je gaat maken zal wel heel leuk zijn! je foto's blijven me af en toe verbazen. van die dikke mensen en dat vele snoep, ik zou er best een keertje rond willen lopen daar niet van. verder hier ook alles goed. heb een nieuw baantje bij le bouleau is een restaurantje in de buurt. dit keer een goede baas en leuke collega's. ik mail je snel. kus elise en geniet er nog van!

  • 08 Juli 2006 - 19:38

    Lieke:

    Hee lieve Flo! Leuk om weer een verhaal van je te lezen! Ben net terug van kamp, was erg leuk, lieve kindjes ook, maar ook wel weer fijn om thuis te zijn! De tijd vliegt he, voor je het weet zit je weer in nederland! Geniet van de mooie tijd daar, het is echt iets om nooit te vergeten!(vind het echt stoer van je hoor, zo ver weg, weet niet of ik dat ook zou durven :-)Heel veel plezier, en een hele dikke kus, Lieke

  • 09 Juli 2006 - 17:49

    Anneke:

    Ha Floortje,
    Het valt niet mee op een frans toetsenbord! We hebben een camping aan zee, dus s ochtends vroeg een frisse duik. Het weer is geweldig, zelfs als het bewolkt is en je krijgt de groeten van toutes les familles. Vanavond Italie-Frankrijk, kan hier best feest worden, zeker omdat wij voor Italie zijn. Het eten is hier natuurlijk ..., maar verder wal je niets missen, want we lezen veel en ondernemen weinig!
    Dikke kus, Mama xx

  • 09 Juli 2006 - 17:52

    Ron:

    He Flo, Best rap allenaal, nu in Fr, na Abu Dhabi en Dubai in 48 uur, Het is hier lekker koel, dwz relatief. Spreek je later. Oja, weet niet of ik hier kan skypen, Ron

  • 10 Juli 2006 - 20:06

    Will, Corina, Bas, Daan, Mary En Cees:

    leuke foto's en het is inderdaad niet voor te stellen dat je nu al weer zo lang weg bent en je nog maar zo weinig sessies hoeft te doen.wij wensen je daar nog veel plezier, wij de menneskes vertrekken morgen naar turkije en wij iriksjes blijven nog even werken. heel veel lieve groetjes van ons allemaal. geniet nog maar lekker en we tellen af tot je weer terug bent.

  • 10 Juli 2006 - 20:46

    Leo:

    Ha liefste Floor,
    Is gezellig hier: leuke mensen, mooie camping en lekker weer. Is wel raar zo zonder jou op vakantie. Laat snel nog iets van me horen. Kus Leo en Kim en Annemarij

  • 10 Juli 2006 - 20:48

    Leonie:

    ps italie heeft gewonnen! Met strafschoppen..wij waren ongeveer de enige italiaanse fans hier haha! kus

  • 11 Juli 2006 - 13:47

    Anne:

    Ha lieve Floor,
    Wat geweldig allemaal! Onwijs leuk om je verhalen te lezen en je foto's te bekijken! Ook hartstikke gaaf dat je zo'n toer geboekt hebt! Zo zie je denk ik heel erg veel en bovendien ontmoet je dan ook nog eens een hoop leuke mensen! Vind 't nog steeds super stoer dat je daar nu zit! Leuk dat je veel dingen onderneemt, zo leer je toch het meest van de cultuur! Gek he dat die Amerikanen dat niet weten van NL! Bij mij dachten ze ook dat Nederland bij Duitsland hoorde!!! Ongelofelijk he? Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik ook niet weet waar al die verschillende staten liggen in de VS! Maar zolang je je maar interesseert in elkaar komt het allemaal wel goed, dat was wel eens bij mij het probleem, dat ze nauwelijks interesse toonde in andere, alleen maar ikke, ikke, ikke!
    Gelukkig merk ik aan jou verhalen dat je een hoop leuke mensen hebt ontmoet! Bijzonder he, al die verschillen!
    Hier gaat alles goed, ben deze week veel aan het werk en volgende week ook en ga daarna met chris op vakantie. We gaan eerst naar noord italie en daarna naar kroatie! Lekker 2 weken met de auto en de tent!
    Nou Floor, geniet nog van je laatste weken en van je trip! Het vliegt voorbij!
    Dikke kus uit Utrecht!

  • 11 Juli 2006 - 14:36

    Mylaine:

    FLOOR IK HEB MIJN RIJBEWIJS GEHAALD!!!! YEAHHH!!!

  • 11 Juli 2006 - 16:00

    Lize:

    Hé Flootje! Nog steeds allemaal mooie verhalen! Geweldig, ik wordt ondertussen wel een beetje jalours. Hier is alles goed. Deze week heeft de vereniging van Vincent lustrum. Dat betekend dus een hele week vol feesten en activiteiten. Erg gezellig, maar wel een beetje vermoeiend. Vincent en ik gaan komende zondag op vakantie. Eerst een paar dagen naar Parijs en dan richting zijn ouders bij Bordeaux. Ik heb er wel zin in! We blijven twee weken weg en zijn dus rond de 1e weer thuis. Nou Floor, veel plezier weer en tot je volgende bericht. xxxx Lize

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Acworth

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1102
Totaal aantal bezoekers 60693

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: