Lieve allemaal, - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Lieve allemaal, - Reisverslag uit Accra, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Lieve allemaal,

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

04 Januari 2007 | Ghana, Accra

Wat ben ik blij dat ik jullie als vrienden heb. Echt, iedere keer word ik weer verrast door lieve, grappige en leuke berichtjes. Echt zo fijn om te lezen!

Hier alles goed. Vandaag is het een beetje een rare dag. Slechte nacht gehad door de Lariam. Veel nachtmerries, veel wakker gelegen, waardoor ik me vandaag wat minder voel. Maar goed, liever dit dan malaria. Toen Elise en ik vandaag in het ziekenhuis aankwamen lag er 1 kind; een meisje. Omdat ze te ziek was kon ze niet naar de speelzaal komen (soms vraag ik me echt af waarom ze een speelzaal hebben; dit omdat bijna alle kinderen of te jong of te ziek zijn om ernaar toe te komen. Mensen komen hier pas op het allerlaatste moment naar het ziekenhuis omdat dit erg duur is, waardoor het moeilijker is hun kwalen op te lossen) gingen we vandaag de muur maar eens verven. Een ontwerp gemaakt, het wordt de zee. Ondertussen lag het meisje allemaal vreemde geluiden te maken, die echt niet hoorden, en bovendien kwam er allemaal wit schuim uit haar mond. Dus hadden we een dokter gewaarschuwd, maar zoals alles hier in Ghana gaat; rustig aan. 4 uur later was het meisje dood. Gelukkig heb ik dit niet gezien, maar het idee...

Verder gaan we morgen met de andere meiden naar Cape coast, waar we een hotel hebben en vanuit daar gaan we ook naar Kakum National Parc, een tropisch regenwoud gebied met enorm hoge touwbruggen. Ook gaan we naar Elmina; waar de Nederlanders vroeger hebben gezeten, en zich hier niet populair hebben gemaakt. En verder weten we het nog niet echt. Maar ze hebben vlak bij het hotel 4 internetcafes, dus ik denk dat ik jullie tussendoor wel even op de hoogte kan houden. Verder niet erg veel nieuws, het relaxt-aan begint eindelijk een beetje te wennen. Eeeeaasssyyy....

Iso, Ik wens je een hele fijne dag zondag!!

Papa, bedankt voor je leuke verslag over Sam. En dat je mijn iPod hebt weggebracht. En dat je de foto's op de site hebt gezet. Thanks.

Els, geen kater na oud en nieuw??!!!! Ik moet ook eerlijk zeggen dat weg zijn met oud en nieuw de grootste fout van het afgelopen jaar is geweest. Dit hoorde niet. Gelukkig gaan we het nog een keer vieren met oliebollen (opa, moet er bier bij?? Nee? Ohh... Dan doen we het toch.) en champagne, want he, een heldere Els op nieuwjaarsdag, dat ben ik niet zo gewend.

Mylaine, ontvang je mijn berichtjes? Ik ben bang van niet namelijk...

Lies, na ons inhaal-oud-en-nieuw ben ik op je verjaardag hoor!! ;) xxx

Mama en Leo, gezellig gemsnt he :) xxxxx

Ivon; hoeist? Vertel je me alles over de nieuwjaarsreceptie ;) :P

Lieke, ik heb je al 1000 keer geprobeerd te smsen, maar het lukt helaas niet.. Ik denk wel aan je hoor! Gaat het goed met je? xxx

Ik wens iedereen alvast een goed weekend en tot mails/sms (ik stuur altijd een berichtje terug maar soms komen ze dus niet aan...)

Dikke kus!

  • 04 Januari 2007 - 19:35

    Inge:

    Hee Pop!
    Hoop niet dat je er al te veel last van krijgt (van Lariam).. al weet ik niet precies wat het inhoudt, maar snap wel dat het vervelend is! En wat erg van dat meisje! Daar schrik je wel van zeg! En ik heb trouwens een nieuwe roddel!! Ik weet niet of je weet wie het is, maar goed.. hier komtie: Lara ging op Markenhage op een gegeven moment met zo'n spook om, met rood haar! En die zag ik met een enorme dikke buik: zwanger dus! Hmm.. nou moet je natuurlijk wel weten wie het is :).. De jeugd van tegenwoordig..
    Veel plezier daar nog en beterschap ermee!
    Liefs xxx

  • 05 Januari 2007 - 00:54

    Leonie:

    Ha lieve Floor!
    Niet de eerste keer dat je weg bent maar is toch vreemd hoor zo zonder oude zus om me heen! Maar goed, we bellen, smsen en msnen ok! Kuss Leo (K)

  • 05 Januari 2007 - 09:11

    Anneke :

    Ha lieve Floor!
    Leuk om lekker op pad te gaan met z'n zessen, ik ben benieuwd naar jullie toeristische ervaringen.
    Wij genieten hier van onze laatste vrije dagen, om daarna maandag weer met het "gewone" leven te beginnen.
    Papa heeft niet zo veel tijd om een berichtje te sturen, want die zit - alweer- bij Sam!
    Spreek je gauw weer.
    Dikke kus,Mama xx

  • 05 Januari 2007 - 20:08

    Ivonne:

    heyyy flo hoeist ie daar allemaal ondanks je veel last van lariam!maar nog even en je ben al weer terug ga allemaal heel snel maar hopelijk geniet je wel van die geweldige tyd.de foto's zijn ook geweldig zit al weer te wachten op het volgende verhaaltje hihih tot snel meis kus ivonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Accra

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 60693

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: