Malaria - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Malaria - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Malaria

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

11 Januari 2007 | Ghana, Cape Coast

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Hier inmiddels wel weer oke. Ik ben even erg ziek geweest (naast de gebruikelijke buikkrampen), maar inmiddels gaat het gelukkig wel beter. Elise ook, dus het was lekker gezellig in huis. Toen we vandaag in het ziekenhuis aankwamen was er een kindje waarbij de malaria al in de hersenen zat (dat vertelde de artsen, ik heb er nog steeds niet echt een idee van hoe erg het dan is) en dan moet er wel een wonder gebeuren wil je het overleven. Dat zette ons wel aan het denken, dus gingen we naar een van de artsen. Hij vertelde dat we toch maar beter even een test konden doen, vooral ik omdat ik ook had overgegeven, en dan was de kans wel aanwezig op malaria. Dus vanochtend een uitje naar het laboratorium (klaar terwijl u wacht IN het laboratiorim!) en uit de test bleek dat we allebei geen malaria hebben. Zoals verwacht, want we doen erg voorzichtig en treffen alle voorzorgsmaatregelen, maar je weet het nooit.
Dinsdag ging ik alleen naar het ziekenhuis, Elise was toen al ziek. Omdat er niet veel te doen was ging ik met Kristen en Manon (verpleegkundige-studenten) mee, die me meteen even een rondleiding gaven over hun afdeling; de kraam. Toen we bij de verloskamer aankwamen lag er een plastic zak, dus ik zei voor de grap: oh, daar zit vast een lijk in. Ha. Ha. Ha. Dus die meiden zeiden: nee joh, das gewoon iets van een placenta die ze nog moeten weggooien, dat gebeurd wel vaker.
Later kwamen we een verpleegster van hier tegen en Kristen vroeg of er nog iets bijzonders was gebeurd. Toen zei ze dat er een operatie was geweest maar dat het babytje het niet had overleefd. Of we het lijkje wilde zien? NOu ik niet in ieder geval maar die andere 2 meiden wel; dus liepen we naar... De verloskamer! Zat er dus wel een babylijkje in die plastic zak!! Zo gaat het hier dus...
Dinsdagmiddag werd ik ziek en heb ik niets gedaan dan in bed liggen, naar het toilet rennen en weer terug.
Woensdag ben ik naar het eiland geweest. Elizabeth kwam me halen en samen zijn we met de boot er naar toe gegaan. Toen we er net een half uur waren hadden de kinderen alweer een uur pauze. Verder gaat het hier erg chaotisch en is er niet genoeg begeleiding, en een onderwijsassistente die de taal van de kinderen niet spreekt helpt daar ook niet veel aan mee. Het is behoorlijk uitzichtloos zo. Soms word ik er een beetje gek van; er valt zoveel te verbeteren maar het lukt gewoon niet, omdat de middelen er niet zijn of er de mogelijkheid er gewoon niet is.
Verder gaat het hier zn gangetje. Rustig aan dus. Ik kan er nog steeds niet echt aan wennen, maar er is gewoon niets te doen dus geen keus!
Verder geen plannen voor het weekend, we gaan proberen met een paar Amerikanen die hier zijn voor onderzoek naar schildpadden mee te gaan. Alleen moeten ze nog even hun telefoon opnemen. Njah verder niet echt veel nieuws....

Hoe is het daar? Oja ik kan niet op hyves hier, omdat het hier geblokkeerd is, dus stuur alsjeblieft geen krabbels!

Isolde, maak je geen zorgen, ik kom echt wel terug! Voor de mannen hoef je hier niet te blijven hoor... ;) xxx

Nou dat was het weer, tot snel xxxxxxx

  • 11 Januari 2007 - 13:40

    Myrene:

    heftig hoor,wat je allemaal meemaakt.Het lijkt wel of je weinig te doen hebt,maar het zijn toch een hoop indrukken die je daar opdoet.Pas op jezelf.liefs Myrene

  • 11 Januari 2007 - 15:42

    Lize:

    Ha Flootje, gelukkig ben je weer helemaal beter want ziek zijn daar lijkt me niet zo'n pretje! Ik kan me voorstellen dat je er een beetje gek van wordt dat je daar niks kan doen terwijl je dat wel zou willen. Hier is alles goed, deze week weer fijn begonnen met school :s Het regent het als een dolle en het waait ook met 120 km/u ofzo! Dus ik ben behoorlijk jaloers dat jij lekker in het zonnetje zit daar! Geniet er lekker van, xxxxx Lize

  • 11 Januari 2007 - 16:31

    Annemarie:

    Nou Floor, je maakt wel het een en ander mee daar zeg! Ik vind het knap van jou dat je zoiets onderneemt!Ik kan me goed voorstellen dat het soms een gevoel van onmacht geeft wanneer je voor jouw gevoel niet veel kunt doen, maar.....jullie zijn er en geven de kinderen daar aandacht; dat is toch ook al heel wat. Zorg goed voor jezelf en hopelijk word je niet meer ziek! Succes!
    Liefs van ons hier allemaal!

  • 12 Januari 2007 - 12:36

    Lucinda:

    Hoi Floor, hopelijk blijf je beter en krijg je zeker niet te maken met malaria. Ik weet niet of je mijn mailtje gezien hebt maar Fandi is inmiddels uit de gips maar het is nog niet helemaal duidelijk of het goed genezen is. Verder alles hier oké. De kids hadden het deze week nog over je en dat in Afrika bent dus je bent nog niet vergeten!! Veel liefs en groetjes van 1/2B en Lucinda

  • 13 Januari 2007 - 07:21

    Anneke:

    Ha lieve Floor,

    Het was goed om te horen dat je weer was opgeknapt, want zo'n ziek kind ver weg is maar niks!
    Ik kan me voorstellen dat je denkt dat je daar niets doet, maar ik denk dat Annemarie gelijk heeft: je bent er en geeft de kinderen aandacht. Verder zal je nadat je daar een paar keer bent geweest best een beetje orde in de chaos kunnen brengen. Zij waren vast opgewonden om na de vakantie weer een nieuwe blofono te zien.
    Ik ben erg benieuwd naar wat jullie eten (buiten die heerlijke vissen, kreeften, etc.). Dus gewoon wat jullie thuis maken en bijvoorbeeld voor groente eten. Begrijp dat Gillian nog een paar weken rust heeft! Verder wil ik ook wel graag weten hoe je de was doet.
    Het is hier een heerlijke zaterdagochtend, "iedereen" is weg of slaapt, dus ga ik eens lekker de krant lezen.
    Hoop dat het jullie lukt op schildpaddenonderzoek uit te gaan of naar de ananasplantage.
    Veel liefs en een dikke kus, Mama xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 59204

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: