Hammatan - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Hammatan - Reisverslag uit Cape Coast, Ghana van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Hammatan

Door: Floor

Blijf op de hoogte en volg Floor

15 Januari 2007 | Ghana, Cape Coast

Lieve allemaal,

Hoe is het met jullie? Hier alles prima. Op dit moment is het overdag lekker warm en 's nachts wat frisser; dit komt door de Hammatan; het stormt in de Sahara en daarom is het hier bewolkt (??). Dus. Dat houdt ook nog in dat ik hier nou niet bepaald bruin van word! Maar verder alles oke. We gaan vanaf nu 4 dagen in de week naar het schooltje en zullen hier een project opzetten; Elise en ik gaan in de 2,5 week dat we hier nog zitten de gegevens van de kinderen in kaart brengen; van onderwijskundige rapporten hebben ze hier namelijk nog nooit gehoord. Alles zit hier door elkaar; kinderen die nog maar net op school zitten en kinderen die er al lang opzitten. Tijd om wat te gaan ordenen dus.
Verder hebben we vandaag een meeting gehad, ook met de ouders van de kinderen. Ze brengen hun kinderen wel naar school, maar vaak laten ze er dagen tussen zitten of ze betalen niet. De kinderen moeten iedere dag 5 eurocent betalen om onderwijs te krijgen. Niet veel, ook niet voor hier. Dus vandaag hebben Elise en ik een verhaaltje verteld over hoe belangrijk het is om je kind naar school te sturen. Morgen gaan we beginnen met het registreren van de kinderen en wat ze kunnen.
Dit weekend niet zo veel gedaan; voornamelijk naar het zwembad geweest. Verder is hier niet echt veel te doen. Morgen ga ik mijn haar laten doen en donderdag gaan we met een stel Amerikanen mee (ik kon hun echt veeeeeel beter verstaan dan de Ghanezen die Engels spreken, hoe zou dat nou komen?!) die onderzoek doen naar zeeschildpadden en in de gaten houden waar en wanneer ze eieren leggen. De Amerikanen vertelde dat we precies op tijd hier zijn; we gaan ze zeker zien. Ik ben benieuwd en houd jullie op de hoogte.
Verder voel ik me ook weer stukken beter. Nou verder maak ik dus niets mee (op kleine dingetjes na, het blijft leuk om uit een kokosnoot te drinken haha en om te horen hoe mooi je bent) maar nou hoorde we gister van de andere meiden, die in het andere huisje zitten dat ze weer iets hadden meegemaakt; ze waren door de Chief (soort hoofd van het dorp) gevraagd of ze toevallig zin hadden om met hem naar bed te gaan. En nee, dat hoefde niet per se in zijn huis, het kon ook bij hun thuis als ze dat prettiger vonden. En hij bleef serieus, ook nadat ze hem keihard hadden uitgelachen en beleefd hadden geweigerd. Is dat wat. Oja, mama, ik was hier dus op de hand en dat is niet ideaal. Dus bereid je maar voor op een ernstige wasdag als ik terug kom ;)
Verder eten we hier vooral uhh... Brightest Spot-voedsel; tuna salad met uhm... Frietjes. Ik ben flink geweest en het lokale voedsel gegeten, maar naast het niet te eten is vindt mijn buik het ook niet fijn. Verder eten we pasta en rijst, en pannenkoeken. Gillian heeft inderdaad nog even vakantie. Vis durven we nog niet echt te kopen, het ziet er zo vies uit op de markt... Maar het begint te wennen en misschien dat ik voor vertrek nog wel even een visje koop. Het fruit is hier prima (Verse ananas, papaya en mango... echt beter) en ik koop bijna iedere dag wel een kokosnoot. Daar drink je het vocht uit en daarna hakken ze 'm open zodat je het vruchtvlees eruit kan eten. Ik verheug me wel weer op het Nederlandse eten hoor. En op chocola, by the way. Verder eten we niet echt veel verse groenten, wat tomaat en nog iets onbekends wat best goed is, en Yam's. Ik heb geen idee hoe het in het Nederlands heet maar je kunt er ook uh.. friet van bakken! Ook hebben ze hier een soort van oliebollen maar die eet ik maar niet teveel. Ik stond laatst op de weegschaal in het ziekenhuis en ik ben nog maar 1 (!!!) kilo afgevallen. Dat viel wel een beetje tegen. Maar goed. Dat ter zijde.

Klasgenootjes van mama, wat leuk dat jullie mijn site lezen! Lukt het met de studie?! Niet teveel mijn moeder afleiden he, ik wil wel graag dat ze dit jaar haalt, dat ik de enige kans op een relaxte zomervakantie ;)
Haha.. Doeiiii

Lies, hoe is het? Bedankt voor je berichtje. Hoe is het leven in Utrecht? Ik mis je wel hoor! Ook al is het niet echt vakantie, een reis naar het buitenland is nog steeds vreemd zonder jou! Maar gelukkig binnenkort oud en nieuw. Zal ik oliebollen vanuit hier meenemen?!!! xxx

Anne de Hoogt; Nog gefeliciteerd met je verjaardag! Beetje laat, maar heb aan je gedacht hoor... Alleen een beetje te laat op de site gezet! Ik hoop dat je het super hebt gehad in Zuid-Afrika!

Lucinda, sorry dat ik je nog steeds geen mail terug heb gestuurd, ik schaam me diep. Ik heb 'm zeker gelezen, en ga je ook NU mailen! Groetjes aan iedereen, liefs, Floor

Myrene, wat leuk dat je mijn site leest. Gaat het goed daar? Als ik terug kom spreken we weer eens af. Liefs xxx

Nou dat was het weer, tot snel. Groetjes, jullie Blofono.

Ps. Give me money

  • 15 Januari 2007 - 20:09

    Inge:

    hey lieve Flo,
    Gelukkig dat je weer wat "beter" bent! En dat je eindelijk aan de slag kunt daar.. Hier gaat het wat minder.. Vanochtend is mijn opa plotseling overleden.. Dus dat was echt even schrikken.. Poeh.. mis je wel hoor!
    tot snel
    Dikke kus

  • 15 Januari 2007 - 23:16

    Lize:

    Ha Flo, wat fijn dat jullie nu eindelijk echt iets kunnen gaan doen op het schooltje. Wel jammer dat je nog maar 2,5 weken hebt, maar in elk geval een mooi doel om alles te gaan ordenen in dossiers! Die één kilo valt inderdaad tegen, pas je dalijk nog niet in je laarzen! ;) Hier gaat alles zijn gangetje. We zijn van het weekend met het hele huis een weekendje naar Zeeland geweest. Lekker over het strand gewandeld (zondag was het hier heerlijk weer, leek wel voorjaar niet normaal). En zaterdag avond waren we naar de plaatselijke discotheek geweest. Dat was echt super grappig, we hebben ons lekker misdragen ;) Maar goed, vanaf vandaag weer hard aan de studie want over twee weekjes alweer tentamens! Ik vind het trouwens ook niet ideaal dat JIJ in het buitenland zit en IK niet :( haha, maar we gaan als je terug bent snel onze Egypte reis plannen! Nou Flo, succes met het aanbrengen van orde op het schooltje en tot snel! xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 16 Januari 2007 - 08:05

    Annemarie:

    Hoi Floor! Nu komt het toch goed van pas dat je weet wat er op een school te koop is hè? Goed van jullie hoor, om wat structuur aan te brengen....ik ben benieuwd! Wat een verschil met onze voeding! Ik kan me goed voorstellen dat je straks weer blij bent met het hollandse potje! Geniet nog van je laatste weken hè? xxx

  • 16 Januari 2007 - 08:39

    Hans:

    Ha Floor,
    geod dat je echt iets kan bijdragen aan de situatie daar. Hier weinig nieuws, Maureen ziek maar niets ernstigs, druilerig herfstweer, en weinig op de golf, dus ook geen spectaculaire nieuwtjes. Als je wilt kan ik wel een sappige roddel verzinnen?! Liefs,
    Hans

  • 17 Januari 2007 - 22:45

    Anneke:

    Ha lieve Floor,

    Hoe zie je er nu uit met al die vlechtjes? Ik ben benieuwd of je het geduld kon opbrengen.
    De schooldrukte begint er hier weer aan te komen: Leonie volgende week en ik de week erna.
    Hoop dat je de schildpadden eieren kan zien leggen en zie weer erg uit naar je volgende verhaal.
    Dikke kus, Mama xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ghana, Cape Coast

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

18 Augustus 2008

Foto's

18 Augustus 2008

Foto's

12 Augustus 2008

Puerto Lopez

09 Augustus 2008

Afzien en genieten

02 Augustus 2008

Amazone
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 59317

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: