Vietnam deel 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu Vietnam deel 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Floor Gelderen - WaarBenJij.nu

Vietnam deel 1

Blijf op de hoogte en volg Floor

07 November 2013 | Cambodja, Khett Siem Reab

Ook al ben ik nu in Cambodja, hier mijn reisverslag van Vietnam! De reis begon een beetje bijzonder, want ja, we waren ten slotte nog steeds in China. Nicolas, de jongen uit Chili en ik waren op tijd op het busstation, hadden drie keer de bus gecheckt, maar guess what, toen we er eenmaal inzaten, moesten we er uit om van bus te wisselen. Wij er uit, bagage er uit, op naar de volgende bus die al bijna weg reed. Eenmaal daar verwarring, nee, we moesten toch echt de vorige bus hebben. Bagage er weer uit, ik naar de bus... naja lang verhaal kort, het duurde een half uur en we hadden direct de goede bus. Enfin, op naar Vietnam. Het ging allemaal soepel aan de grens, en 's avonds waren we in Hanoi. Opvallend dat -hoewel we dicht bij China waren- alles alweer zo anders is. De gezichten van de mensen, de huizen, de wegen... een nieuw avontuur! De volgende ochtend heb ik Jessica van het vliegveld gehaald, cool dat ze er is. Ik ben met haar en Nicolas door Hanoi gaan wandelen. We hebben de tempel van de literatuur bezocht, de belangrijkste in Hanoi. Daarna zijn we naar een meer gelopen dat midden in de stad ligt. We zijn naar het gevangenismuseum gelopen. Ohh het lijkt wel een eeuw geleden dat ik daar geweest ben! Het museum herinnert me er aan dat vrijheid niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Wat een vreselijke tijd moet het in Vietnam zijn geweest!
'S avonds nog naar de bar geweest. De volgende dag het Ho Chi Minh museum bezocht, was vast heel leuk als je Vietnamees kon lezen, want er waren geen bordjes in het Engels. Daarna het presidentiele park bezocht, waar Ho Chi Minh leefde. Ook nog naar het womenmuseum geweest, een aanrader.

Na Hanoi naar Sapa geweest. De omgeving was waanzinnig, grote bergen met de mooiste rijstvelden. Helaas hadden meer toeristen bedacht om naar Sapa te gaan. Ohh wat vreselijk toeristisch! Maar goed, we hebben daar de eerste dag zelf rondgewandeld em dat was cool. De tweede en derde dag hadden we een tour en een homestay wat niet echt een homestay was, maar goed, ik verwachtte hetzelfde als in Thailand toen we een jungle homestay deden, maar dat we te goed dat het nooit overtroffen kan worden. De derde dag, de tweede dag van de trekking, regende het super hard, niet heel relaxt. Gelukkig hadden we ' s avonds alweer de nachtbus naar Halong Bay. De nachtbussen zijn erg relaxt; oke niet super comfortabel, maar ik had erger verwacht.

De volgende ochtend komen we aan in Halong Bay. We trappen per ongeluk in een goed verhaal, iets van een tweedaagse rondvaartboot door Halong Bay met overnachting en een free pick up na ons verblijf op Cat Ba. Het is 10 uur als we aankomen en moeten wachten tot 12 uur. Dat 1 uur wordt. Anyway, we gaan aan boord en ja, Halong Bay is prachtig. De boot helaas wat minder en al snel voelen we ons redelijk afgezet. We hebben een gids die on-Aziatisch gestresst en ons achter onze vodden aan zit, overal moeten we opschieten. We gaan kajakken en zwemmen, maar hebben een strak schema. Over 23 minuten terug zijn he jongens...!

'S avonds is er geen zak te doen aan boord, want we liggen stil. Gelukkig zijn er twee jongens uit Israel die wel gezellig zijn dus werd het uiteindelijk toch nog leuk. De volgende ochtend varen we naar Cat Ba island en wauw, het uitzicht is fenomenaal. Heel bijzonder. Over Cat Ba later meer, want ik moet nu naar yoga class! Xxx

  • 11 November 2013 - 15:54

    Teun Van Dam:

    Floor,
    Wat geweldig om je verhalen te lezen. Ik heb net de link gekregen en ben nu al fan. Ik wens je heel veel plezier en hoop nog veel te kunnen lezen.
    Groeten Teun

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Endless summer

Azië, Australië en Nieuw-Zeeland

Recente Reisverslagen:

22 November 2013

Vietnam deel 2

22 November 2013

Vietnam deel 2

07 November 2013

Vietnam deel 1

07 November 2013

China deel 2

24 September 2013

China - deel 1
Floor

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 791
Totaal aantal bezoekers 58772

Voorgaande reizen:

09 September 2013 - 11 September 2013

Endless summer

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: